citroen serwis warszawa
citroen serwis warszawa – Części citroen

Zbiornik paliwa

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Zbiornik paliwa 10 umieszczony jest w prawym błotniku za kołem tylnym prawym. W innych samochodach zbiornik paliwa umieszczany jest poziomo, pod płytą bagażnika za tylną osią kół. Pod płytą podłogową podwieszona jest rura układu wydechowego wraz z tłumikiem. Niektóre samochody mają dwa tłumiki, a rura wydechowa ma złożony kształt. Cały układ napędowy (tzn. silnik, skrzynka biegów i wał napędowy) zawieszony jest pod nadwoziem na specjalnych elastycznych poduszkach tłumiących drgania. Pod płytą podłogową podwieszone są cięgla hamulca ręcznego. W wytłoczeniach pod płytą podłogową przymocowane są stalowe rurki układu hamulcowego oraz rurki doprowadzające benzynę ze zbiornika do pompy benzyny umieszczonej na silniku. W niektórych samochodach płyta podłogowa ma dodatkowe osłony zbiornika paliwa i rur układu chłodzenia. W kanale pod płytą podłogową są przeciągnięte: cięgło sterowania silnikiem i cięgło łączące dźwignię zmiany biegów ze skrzynką biegów. W samochodach, w których pod płytą podłogową znajdują się takie urządzenia, należy dbać o ich antykorozyjne zabezpieczenie, gdyż znaczna liczba zakamarków, wytłoczeń i wnęk przyspiesza rdzewienie części. Najbardziej racjonalnym rozwiązaniem, umożliwiającym doskonałe wykorzystanie przestrzeni użytkowej wewnątrz samochodu, jest umieszczenie silnika przed przednią osią i napędzanie przednich kół samochodu. Przykład takiej konstrukcji przedstawiono na rysunku 109. Rysunki przedstawiają samochód FIAT 127, lecz podobny układ mają również inne samochody np. AUDI-50, VOLKSWAGEN Polo, Golf, Scirocco, Passat, FORD Fiesta, RENAULT 5, ZASTAWA 1100.  Silnik umieszczony jest poprzecznie względem osi samochodu i tworzy jeden zespół wraz z całym układem napędowym. Wzdłuż osi silnika umieszczone jest sprzęgło i skrzynka biegów. Pod spodem w jednej obudowie znajduje się mechanizm różnicowy, z którego na boki wyprowadzone są osie napędowe kół. Chłodnica zawieszona jest z lewej strony. Pod filtrem powietrza znajduje się gaźnik przykręcony bezpośrednio do głowicy silnika. Stabilizator jest równocześnie wahaczem zawieszenia koła. Kolumnowa zwrotnica ma wbudowany resor śrubowy. Pompa hamulcowa 10 uruchamiana jest pedałem hamulca, podwieszonym pod przegrodę czołową. Zębatkowy mechanizm kierowniczy połączony jest z kołem kierownicy poprzez wał z dwoma przegubami. Koła tylne zawieszone są na wahaczach połączonych z kolumnami amortyzatorów teleskopowych 15 i 12. Obydwa koła tylne resorowane są jednym poprzecznie ułożonym resorem piórowym. [zobacz tez: Renault Katowice, renault megane, serwis renault warszawa]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)