Citroen – wynajem samochodów
Wynajem samochodów citroen i innych marek. Warszawa, kraków Poznań Gdańsk

Budowa samochodu

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Zbiornik paliwa 13 podwieszony jest pod płytą bagażnika. Z prawej strony pod płytą bagażnika znajduje się elastycznie zawieszony tłumik 17. Oczywiście, najlepiej poznamy budowę samochodu porównując opisy i rysunki z rzeczywistym rozmieszczeniem części i zespołów w prawdziwym samochodzie. Oglądając np. od spodu płytę podłogową samochodu FIAT 1 27, zauważymy, że wzdłuż nadwozia przymocowane są równolegle trzy rurki stalowe. Wiemy z opisów, że jedna rurka doprowadza płyn hamulcowy do kół tylnych; drugą rurką płynie benzyna ze zbiornika do pompy paliwa. Odszukawszy początek i koniec rurki trzeciej wykryjemy i jej przeznaczenie: trzecią rurką nadmiar benzyny z filtra gaźnika odpływa z powrotem do zbiornika paliwa. Dzięki temu układowi filtr benzyny na gaźniku jest w sposób ciągły przepłukiwany, co zapobiega zanieczyszczeniu dysz gaźnika. Najwięcej uwagi kierowca powinien poświęcić poznaniu budowy tych mechanizmów, które mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo jazdy, a więc układu kierowniczego, układu hamulcowego oraz elementów zawieszenia kół. Mimo pewnych ogólnych zasad konstrukcyjnych, samochody różnią się bowiem budową poszczególnych urządzeń. Zupełnie inaczej jest rozwiązane np. zawieszenie kół przednich w kołach napędzanych (np. FIAT 127, AUDI 50), a inaczej w samochodach, w których koła przednie nie są napędzane (np. FIAT 125P, ŁADA). Znając budowę elementów zawieszenia kół kierowca może sam właściwie ocenić ich stan techniczny, gwarantujący bezpieczną jazdę.

Znajomość budowy samochodu nie powinna się ograniczać do poznania wyglądu i rozmieszczenia mechanizmów i zespołów. Równie ważne jest umiejętne korzystanie z funkcji poszczególnych urządzeń. Jeżeli np. w danym samochodzie wbudowane jest urządzenie wspomagania hamulców, to należy praktycznie poznać, jak urządzenie to wpływa na efekt hamowania. Urządzenie wspomagające („serwohamulec”) ma kształt zamkniętej puszki iznajduje się za pompą hamulca. Wewnątrz tej puszki znajduje się przepona uruchamiana podciśnieniem powietrza. W czasie naciskania pedału hamulca następuje samoczynne uruchomienie przepony, która wzmacnia nacisk na tłok pompy hamulca. Przy tym urządzeniu należy bardzo elastycznie naciskać pedał hamulca, gdyż gwałtowne hamowanie może być niebezpieczne. Aby bezpiecznie jeździć, należy dokładnie poznać przeznaczenie poszczególnych dźwigni, cięgieł, przełączników i włączników obsługiwanych przez kierowcę. W czasie normalnej jazdy, naciskanie przełączników i dźwigni nie powinno odwracać uwagi kierowcy od drogi. Trzeba bez zastanawiania się wiedzieć nie tylko do czego służą pedały, lecz również, jakie jest przeznaczenie i do czego służą wszystkie przełączniki i lampki sygnalizacyjne.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)