Citroen – wynajem samochodów
Wynajem samochodów citroen i innych marek. Warszawa, kraków Poznań Gdańsk

Wymiana oleju

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Z dolnej części filtru należy usunąć zanieczyszczony olej, przemyć ją nieetylizowaną benzyną, osuszyć i wlać świeży olej. Po przebiegu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów zanieczyszczeniu ulega również górna część filtru. Wówczas należy ją oczyścić, lecz bez jakichkolwiek prób rozbierania tej części — tylko w miejscach dostępnych. Zanieczyszczenia ze szczelin najlepiej wyskrobać kawałkiem drewna. Przy okazji wymiany oleju w filtrze należy nasmarować kilkoma kroplami tego samego oleju oś przesłony wlotu powietrza oraz sprawdzić, czy obraca się ona bez zacięć i zbytniego luzu. Trzeba uważać, aby nie zgiąć ramienia, na którym umieszczony jest przeciwciężarek, gdyż naruszyłoby to warunki otwierania i zamykania się przesłony. W temperaturze do + 100C dźwignia przesłony powinna znajdować się w takim położeniu. Wówczas silnik zasysa więcej ciepłego powietrza przewodem 1. Natomiast w temperaturze powyżej + 10 o c wytwórnia zaleca dźwignię 3 założyć na obrzeże przewodu ssącego. Wówczas przesłona będzie otwarta i ułatwiony zostanie dopływ chłodnego powietrza z zewnątrz do silnika. Od sierpnia 1968 r. zastosowano w samochodach VW 1500 nieco zmodernizowany filtr powietrza. Okresy wymiany oleju oraz pojemność filtrów nie uległy zmianie. Zasadnicza różnica polega na zastosowaniu termostatycznego sterowania przesłoną wlotu powietrza. W nowym rozwiązaniu konstrukcyjnym rolę ciężarka spełnia sprężyna 6. Im bardziej rozciąga się sprężyna, tym większy zostaje odsłonięty przelot w króćcu ssącym. Po odkręceniu wkręta można zdjąć sprężynę i wówczas przesłona będzie całkowicie otwarta, co jest szczególnie istotne w lecie.[patrz też: wyposażenie stajni, granulaty tworzyw, hale stalowe ]

W celu wymiany oleju i oczyszczeniu filtru należy go zdjąć z gaźnika. Kolejność czynności jest przy tym następująca:

— przewód odpowietrzania skrzyni korbowej odłączyć od filtru;

— zluzować opaskę zaciskową przewodu doprowadzającego ciepłe powietrze, a sam przewód zdjąć z rurowej końcówki filtru;

— zdjąć zacisk mocujący sprężynę do dźwigni przesłony regulującej dopływ ciepłego powietrza, a sam uchwyt zwiesić swobodnie;

— odkręcić wkrętakiem wkręt na uchwycie pancerza sprężyny i wyciągnąć pancerz;

— odkręcić śrubę mocującą filtr na gaźniku.

Przed założeniem filtru należy sprawdzić, czy przesłona porusza się lekko i bez zacięć. Zakładając filtr należy zwrócić uwagę, aby jego króciec ssący był skierowany równolegle do obudowy, gdyż tylko w tym położeniu można swobodnie wkręcić Śrubę wspornika filtru.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)