Citroen – wynajem samochodów
Wynajem samochodów citroen i innych marek. Warszawa, kraków Poznań Gdańsk

Koła przednie

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Ze względu na to, że przekładnia hipoidalna musi być smarowana wyłącznie odpowiednim do tego celu gatunkiem oleju, w razie braku takiego oleju lepiej jest przejechać nawet tysiąc kilometrów ponad normę, niż wlać niewłaściwy olej. W przypadku wycieku oleju, można go uzupełnić jedynie tym samym gatunkiem, jaki znajduje się w obudowie. Płukanie obudowy skrzynki biegów i przekładni głównej nie jest zalecane przez Wytwórnię.

Ważniejsze Śruby i nakrętki należy dokręcać następującym momentem:

— nakrętka zębnika M22X – 1,5kGm

— nakrętka wałka głównego M16 X 1,5 – 4+5 kGm

— nakrętki i śruby bocznych pokryw M8X 1,25 – 2 kGm

— nakrętka półosi M24X1,5 – 30 kGm

— śruby mocujące obudowę do ramy – 23 kGm

— śruby uchwytu wybieraka M8X1,25 – 2,5 kGm

— nakrętki i Śruby obudowy M8X1,25 – 2,0 kGm

Od sierpnia 1967 r. do samochodów VW na życzenie klienta montowane są hydromechaniczne skrzynki biegów.

Koła przednie zawieszone są na wahaczach poprzecznych. Resorowanie za pomocą drążków skrętnych i amortyzatorów teleskopowych dwustronnego działania. Przednie zawieszenie wyposażone w poprzeczny stabilizator. [więcej w: wynajem samochodów gdańsk, skoki spadochronowe, wynajem samochodów ] W samochodach produkowanych do sierpnia 1965 r. regulacja pochylenia koła odbywa się za pomocą podkładek . Przed regulacją mierzy się odległość między płaszczyznami prostopadłymi do sworzni. W zależności od różnicy odległości (w mm) zakłada się w punktach A, B, C i D odpowiednią liczbę podkładek. Zasadnicze zmiany konstrukcyjne w przednim zawieszeniu wprowadzono od sierpnia 1965 r. Zwrotnice zostały połączone z wahaczami za pośrednictwem bezobsługowych przegubów kulistych. W górnym wahaczu osadzony jest mimośrodowo sworzeń kulisty, który służy do regulacji pochylenia koła. Zwiększony został odstęp rur przedniego zawieszenia ze 120 do 150 mm. Zwiększono liczbę prętów w drążkach skrętnych z 8 do 10. Ułożyskowanie wahacza od wewnątrz w metalowej tulei, a z zewnątrz na łożyskach igiełkowych. Łożyska kulkowe kół zastąpiono stożkowymi łożyskami wałeczkowymi. Regulacja luzu łożysk zamiast dwóch nakrętek sześciokątnych jedną nakrętką typu zaciskowego. Amortyzatory z gumowymi zderzakami, co zapewnia progresywność charakterystyki resorowania.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)