Koła przednie
Ze względu na to, że przekładnia hipoidalna musi być smarowana wyłącznie odpowiednim do tego celu gatunkiem oleju, w razie braku takiego oleju lepiej jest przejechać nawet tysiąc kilometrów ponad normę, niż wlać niewłaściwy olej. W przypadku wycieku oleju, można go uzupełnić jedynie tym samym gatunkiem, jaki znajduje się w obudowie. Płukanie obudowy skrzynki biegów i przekładni głównej nie jest zalecane przez Wytwórnię.
Ważniejsze Śruby i nakrętki należy dokręcać następującym momentem:
— nakrętka zębnika M22X – 1,5kGm
— nakrętka wałka głównego M16 X 1,5 – 4+5 kGm
— nakrętki i śruby bocznych pokryw M8X 1,25 – 2 kGm
— nakrętka półosi M24X1,5 – 30 kGm
— śruby mocujące obudowę do ramy – 23 kGm
— śruby uchwytu wybieraka M8X1,25 – 2,5 kGm
— nakrętki i Śruby obudowy M8X1,25 – 2,0 kGm
Od sierpnia 1967 r. do samochodów VW na życzenie klienta montowane są hydromechaniczne skrzynki biegów.
Koła przednie zawieszone są na wahaczach poprzecznych. Resorowanie za pomocą drążków skrętnych i amortyzatorów teleskopowych dwustronnego działania. Przednie zawieszenie wyposażone w poprzeczny stabilizator. [więcej w: citroen połczyńska, , auto moto gratka ] W samochodach produkowanych do sierpnia 1965 r. regulacja pochylenia koła odbywa się za pomocą podkładek . Przed regulacją mierzy się odległość między płaszczyznami prostopadłymi do sworzni. W zależności od różnicy odległości (w mm) zakłada się w punktach A, B, C i D odpowiednią liczbę podkładek. Zasadnicze zmiany konstrukcyjne w przednim zawieszeniu wprowadzono od sierpnia 1965 r. Zwrotnice zostały połączone z wahaczami za pośrednictwem bezobsługowych przegubów kulistych. W górnym wahaczu osadzony jest mimośrodowo sworzeń kulisty, który służy do regulacji pochylenia koła. Zwiększony został odstęp rur przedniego zawieszenia ze 120 do 150 mm. Zwiększono liczbę prętów w drążkach skrętnych z 8 do 10. Ułożyskowanie wahacza od wewnątrz w metalowej tulei, a z zewnątrz na łożyskach igiełkowych. Łożyska kulkowe kół zastąpiono stożkowymi łożyskami wałeczkowymi. Regulacja luzu łożysk zamiast dwóch nakrętek sześciokątnych jedną nakrętką typu zaciskowego. Amortyzatory z gumowymi zderzakami, co zapewnia progresywność charakterystyki resorowania.