citroen serwis warszawa
citroen serwis warszawa – Części citroen

Opony

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

W celu wyważenia statycznego koła na obrzeżu jego obręczy umieszcza się odpowiedni ciężarek. Jeżeli do wyważenia koła potrzebny jest ciężarek o masie większej niż 100 g, to wówczas umieszcza się dwa mniejsze ciężarki (odpowiadające masie tego jednego) na zewnętrznym i wewnętrznym obrzeżu obręczy koła. Niewyważenie dynamiczne polega na tym, że ciężar koła jest nierównomiernie rozłożony po lewej i prawej jego stronie. Do wyważenia dynamicznego stosuje się takie same ciężarki, jak do wyważenia statycznego. Ciężarki te jednak zakłada się z obu stron obręczy, nie naprzeciw siebie, lecz po przekątnej. Ze względu na to, Że po dłuższym przebiegu w następstwie naturalnego ścierania się opony może nastąpić przemieszczenie niewyważenia, zaleca się wyważać koła co 10 000 km. Koła trzeba również wyważać wówczas, gdy w jednym z nich nastąpiła utrata powietrza podczas jazdy (np. wskutek uszkodzenia zaworu). Wytwórnia VW zaleca zakładanie, stosownie do warunków drogowych i klimatycznych, opon o różnej rzeźbie bieżnika. Opony promieniowe z bieżnikiem, jak na rysunku 2.70a, nadają się szczególnie do prędkiej jazdy po drogach o ulepszonej nawierzchni. Rzeźba bieżnika ma znaczną przewagę rowków podłużnych, dzięki czemu nawet bardzo szybkie toczenie się kół po twardej nawierzchni jest prawie bezgłośne. Elementy bieżnika odkształcają się bardzo nieznacznie i intensywność wydzielania się ciepła jest niewielka. Ogumienie nagrzewa się umiarkowanie i minimalnie zużywa się nawet podczas długotrwałej jazdy z dużą prędkością. Samochód zachowuje dobrą stateczność ruchu na prostej i na zakrętach, nie ma tendencji do zarzucania, a skręcanie kół kierowanych jest łatwe. [podobne: regeneracja przekładni kierowniczych, regeneracja turbin, Mechanik samochodowy Wrocław ]

Opony MICHELIN X mają bieżnik z przewagą licznych i dość długich rowków poprzecznych. Dlatego też tego typu opony lepiej nadają się do jazdy, gdy nawierzchnia drogi jest miękka (śnieg, piasek) lub śliska (mokra lub oblodzona). Bieżnik opony zapewnia dobrą przyczepność’ do miękkiej lub śliskiej nawierzchni. Elementy bieżnika znacznie odkształcają się. Podczas prędkiej jazdy opona taka jest jednak hałaśliwa, znacznie się nagrzewa i w związku z tym dość szybko się zużywa. warunkach zimowych szezególnie zalecane są opony terenowe typu M 4-S, których bieżnik zapewnia dobrą przyczepność do podłoża pokrytego śniegiem i lodem. Jeszcze lepsze pod tym względem są opony typu M -1: S z kolcami, które znacznie zwiekszają bezpieczeństwo jazdy po śniegu i lodzie. Ogumienie zimowe należy zawsze zakładać na wszystkie koła jezdne. Kupując zimowe opony należy zwracać uwagę na podaną na boku opony liczbę warstw tkaniny (liczba PR), aby nie była mniejsza niż 4. Specyficzne cechy opon zimowych poprawiają się, gdy zwiększy się w nich ciśnienie powietrza 0 0,2 kG/cm2 ponad obowiązującą norme. Dotyczy to także opon promieniowych. Ogumienie zimowe powinno być jednak używane tylko wówczas, gdy na drogach panują rzeczywiście warunki zimowe. Na suchej i’ twardej nawierzchni ogumienie tego typu zużywa się znacznie szybciej niż normalnie. Trzeba również pamiętać, że opony terenowe nie nadają się do szybkiej jazdy bez Względu na warunki drogowe. Szczególnie na oponach M -ł- S z kolcami należy początkowo jeździć powoli, aby metalowe kolce ułożyły się prawidłowo.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)