citroen serwis warszawa
citroen serwis warszawa – Części citroen

Akumulator

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Samochody z instalacją 6 V mają akumulatory o pojemności 66 Ah, natomiast samochody z instalacją 12 V — o pojemności 36 Ah. Akumulator umieszczony jest z prawej strony pod tylnym siedzeniem. Akumulator 6 V ma blaszaną pokrywę zamykaną taśmą stalową z zaciskiem. W samochodach produkowanych do 1963 r. zacisk zamykany był przy podłodze. W celu odpięcia zatrzasku trzeba było wyjąć pionową przegrodę pod tylnym siedzeniem. Następnie zacisk umieszczono pośrodku pokrywy. Aby uzyskać dostęp do akumulatora, trzeba wyjąć tylne siedzenie, odpiąć zacisk i zdjąć pokrywę. Po wykręceniu trzech korków zamykających otwory wlewowe można sprawdzić poziom elektrolitu. Można również sprawdzić napięcie poszczególnych ogniw woltomierzem widełkowym. Nakrętki zacisków odkręca się kluczem płaskim 14 mm. Gruby miedziany przewód bez izolacji łączy akumulator z masą, a drugi przewód jest prądowy. Akumulator 12 V 36 Ah również jest umieszczony z prawej strony pod tylnym siedzeniem. Dostęp do tego akumulatora jest łatwiejszy, gdyż nie ma on blaszanej pokrywy zamykanej taśmą stalową z zaciskiem. Pomiar napięcia woltomierzem widełkowym powinien trwać 10+15 sekund. W pełni sprawne i naładowane ogniwo powinno mieć napięcie powyżej 2 V. Jeżeli napięcie ogniwa jest niższe niż 1,75 V, świadczy to o jego uszkodzeniu lub całkowitym rozładowaniu. Różnica napięć poszczególnych ogniw nie powinna przekraczać 0,2 V. [hasła pokrewne: regeneracja przekładni kierowniczych, regeneracja turbin, Mechanik samochodowy Wrocław ] W akumulatorach od 1967 r. nie ha możliwości sprawdzenia napięcia poszczególnych ogniw. Stan naładowania akumulatora można określić przez pomiar gęstości elektrolitu za pomocą areometru. Gdy akumulator jest w pełni naładowany, ciężar właściwy elektrolitu powinien wynosić 1,285, co odpowiada 32 0 C. Jeżeli ciężar właściwy elektrolitu wynosi 1,230 (27 0 C), to akumulator jest naładowany tylko w 75%. Ciężar właściwy elektrolitu 1,142 (18 0 C) Świadczy o naładowaniu akumulatora w 25%. Szybkie uruchomienie silnika, zwłaszcza zimnego, zależy w znacznym stopniu od stanu akumulatora. Dlatego też akumulator powinien być regularnie konserwowany i obsługiwany przez użytkownika, a w razie potrzeby przekazywany do odpowiedniej kontroli obsługi w specjalistycznym warsztacie elektrotechnicznym. Przystępując do sprawdzania poziomu elektrolitu należy wykręcić korki i w razie potrzeby oczyścić w nich otwory wentylacyjne. Poziom elektrolitu powinien znajdować się nieco powyżej płyt. Dlatego lustro elektrolitu należy zawsze utrzymywać na poziomie kreski kontrolnej. Zależnie od budowy akumulatora elektrolitem musi być przykryte dno studzienki wlewowej lub gniazdo wskaźnika poziomu, wznoszące się bezpośrednio nad płytami. Jeżeli poziom elektrolitu jest zbyt niski, a obudowa akumulatora nie jest pęknięta, co mogłoby spowodować jego wyciek, to dolewa się wyłącznie wody destylowanej.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)