citroen serwis warszawa
citroen serwis warszawa – Części citroen

Aparaty zapłonowe

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Do grudnia 1953 r. rozdzielacze zapłonu były wyposażone w odśrodkowe regulatory wyprzedzenia zapłonu. Od stycznia 1954 r. do lipca 1960 r. aparaty zapłonowe miały odśrodkowe i podciśnieniowe regulatory wyprzedzenia zapłonu. Od sierpnia 1960 r. aparaty zapło— nowe mają tylko regulatory podciśnieniowe. Od sierpnia 1967 r. zastosowano w samochodach VW Automatik regulatory odśrodkowe i podciśnieniowe, a do sierpnia 1970 r. we wszystkich samochodach VW podwójne regulatory podciśnieniowe. Aparat zapłonowy nie ma więc w większości samochodów odśrodkowego regulatora wyprzedzenia zaplonu, ma tylko podciśnieniowy regulator wyprzedzania zapłonu. Sposób sprawdzania ustawienia w momentu zapłonu próbnikiem z lampka niem kanału podciśnienia gaźniku, należy sprawdzić pracę silnika przy różnych prędkościach obrotowych, za pomocą zestawu diagnostycznego wyposażonego w lampę stroboskopową.

W celu prowizorycznego sprawdzenia regulatora podciśnieniowego należy zdjąć kopułkę i palec rozdzielacza, a następnie po odłączeniu przewodu regulatora od gaźnika zasysać ustami powietrze przez rurkę i obserwować, czy podstawa przerywacza zmienia swe położenie. Jeżeli podstawa przerywacza nie zmienia swego położenia, świadczy to o uszkodzeniu regulatora. Jeżeli świece zapłonowe pracują prawidłowo, wytwórnia zaleca ich wykręcenie, oczyszczenie i regulację odstępu między elektrodami po przebiegu 10 000 km. Po przebiegu 20 000 km zaleca się świece wymienić na nowe (generalne zalecenie Wytwórni VW od grudnia 1965 r.). [przypisy: regeneracja przekładni kierowniczych, regeneracja turbin, Mechanik samochodowy Wrocław ] Należy stosować świece BOSCH W 145 Tl lub BERU 145114. Odstęp między elektrodami świecy powinien wynosić mm. Dawniej zalecana była wartość’ cieplna 175 i zmniejszanie odległości między elektrodami do 0,5 mm w czasie mrozów. Odstęp między elektrodami należy sprawdzać szczelinomierzem drucikowym. Do czyszczenia świec używać drewienka i specjalnej drucianej szczotki. Piaskowanie świec nie jest zalecane ze względu na możliwość uszkodzenia porcelanki. W silnikach VW jest dość trudny dostęp do świec zapłonowych. Dlatego też w wyposażeniu każdego samochodu VW znajduje się specjalny klucz nasadowy do świec. Wewnątrz klucza zawulkanizowana jest stożkowa tulejka gumowa, która utrzymuje świecę za porcelankę. Na podstawie wyglądu świecy można wnioskować o prawidłowości pracy silnika i o prawidłowości doboru świecy, stosuje się bowiem niekiedy zmianę wartości cieplnej Świec (np. do długotrwałej jazdy rajdowej świece o wyższej wartości cieplnej, a w znacznie zużytym silniku przed naprawą główną świece o niższej płonowej wartości cieplnej).

 

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)