Citroen – wynajem samochodów
Wynajem samochodów citroen i innych marek. Warszawa, kraków Poznań Gdańsk

Cylindry

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Następnie reguluje się kolejno luzy drugiego, trzeciego i czwartego cylindrów (mimo że kolejność zapłonu jest 1—4—3—2). W tym celu należy obracać wał korbowy w lewo dotąd, aż za każdym razem palec rozdzielacza obróci się 0 90 0. Wytwórnia zaleca podczas każdej regulacji zaworów wymieniać uszczelki pokrywy zaworów. Po zakończeniu regulacji i uruchomieniu silnika należy sprawdzić, czy nie ma przecieków oleju spod pokryw. W razie trudności nabycia oryginalnych uszczelek, można je wyciąć z arkusza płyty korkowej. Jeżeli wał rozrządu nie jest uszkodzony, a mimo to silnik nie pracuje normalnie, należy sprawdzić fazy rozrządu i upewnić się, czy we wszystkich cylindrach początek i koniec otwarcia zaworu następuje we właściwym momencie. Gdy szczelina między zaworem a dźwignią wynosi 1 fazy rozrządu powinny być następujące.

W silniku 34 KM produkowanym do sierpnia 1963 r od sierpnia 1963 r.

Otwarcie zaworu ssącego                         40 przed ZZ 6 0 przed ZZ

Zamknięcie zaworu ssącego                        po ZW      33 0 30′ po ZW

Otwarcie zaworu wydechowego            41 0 przed ZW 42 0 30′ przed ZW

Jeżeli zmierzone kąty lub chociaż jeden z nich nie odpowiada podanym wartościom, świadczy to o tym, że kształt krzywek walu rozrządu uległ zmianie, w związku z czym wał należy wymienić. Jednak zarówno sprawdzenie faz rozrządu, jak i ewentualną wymianę wału powinna wykonywać odpowiednio wyposażona stacja obsługi.

W celu sprawdzenia szczelności tłoka, pierścieni tłokowych i zaworów zaleca się co 10 000 km przebiegu zmierzyć ciśnienie sprężania w poszczególnych cylindrach silnika. Jako dopuszczalną różnicę ciśnień w poszczególnych cylindrach przyjmuje się 1 kG/cm2, przy czym zwykle najniższe ciśnienie wykazuje trzeci cylinder silnika. Gdy różnica ciśnień przekracza 1 kG/cm2, należy zwrócić się do autoryzowanej stacji obsługi w celu ustalenia przyczyny i wykonania niezbędnej regulacji lub naprawy. Jeżeli różnica ciśnień w poszczególnych cylindrach przekracza IkG/ /cm2 lub ciśnienie w cylindrach jest niższe od dopuszczalnego, to w celu ustalenia przyczyny można przeprowadzić próbę olejową. Do cylindra, który ma najniższe ciśnienie sprężania, wlewa się przez otwór na Świecę ok. 50 możliwie gęstego oleju silnikowego. Następnie powtórnie mierzy się ciśnienie w tym cylindrze. [podobne: prawo jazdy, dealer mitsubishi, wypożyczalnia samochodów ] Wlany do cylindra olej powoduje chwilowe uszczelnienie tłoka. Jeżeli więc przyczyną niskiego ciśnienia sprężania jest zużycie pierścieni tłokowych lub tłoka, to po wlaniu oleju ciśnienie sprężania powinno znacznie wzrosnąć. Jeżeli natomiast ciśnienie sprężania zwiększy się tylko nieznacznie, świadczy to o nieszczelności zaworów.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)