Citroen – wynajem samochodów
Wynajem samochodów citroen i innych marek. Warszawa, kraków Poznań Gdańsk

Dane regulacyjne przednich kół swobodnych

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Dane regulacyjne przednich kół swobodnych:

— pochylenie sworznia zwrotnicy 4 0 20′

— wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 2 0 ± 15′

— zbieżność kół 2+4,5 mm

— pochylenie kół 30′ ± 20′ (od sierpnia 1964 r. W ± 30′).

Przy kołach ściśniętych w przyrządzie: — zbieżność kół 1+3 mm — pochylenie kół 00. Zbieżność przednich kół reguluje się przez obracanie tulei pośredniej na długim poprzecznym drążku kierowniczym. Prawidłowość ustawienia kół należy sprawdzać co 10 000 km przebiegu lub w razie zauważenia nierównomiernego zużywania się bieżnika. Ze względu na konieczność dokładnego ustawienia kół, a w związku z tym posługiwania się odpowiednimi przyrządami czynności te powinna wykonywać odpowiednio wyposażona stacja obsługi. Należy przy tym pamiętać, że nieprawidłowo ustawione koła są przyczyna szybkiego zużywania się opon i utrudniają znacznie prowadzenie samochodu. Od sierpnia 1965 r. przednie zawieszenie ma tylko cztery punkty smarowania. Drążki skrętne należy smarować co 10 000 km przebiegu. Wytwórnia VW zastrzega jednak, że jeżeli samochód przebywa w ciągu roku mniej niż 10 000 km, to należy drążki skrętne przedniego zawieszenia smarować raz na rok. Smarowniczki napełnia się smarem stałym STP za pomocą smarownicy ciśnieniowej. [więcej w: wynajem samochodów gdańsk, skoki spadochronowe, wynajem samochodów ] W samochodach VW produkowanych do sierpnia 1965 r. w przednim zawieszeniu jest osiem punktów smarowania: oprócz omówionych .jeszcze po dwa przy zwrotnicach. Wszystkie smarowniczki przedniego zawieszenia w tych samochodach należy napełniać smarem stałym STP co 2500 km przebiegu, a jeżeli samochód eksploatowany jest w niekorzystnych warunkach terenowych, co 1250 km. Smar w łożyskach piast kół przednich należy wymieniać co 50 000 km przebiegu. Do smarowania łożysk stosuje się smar ŁT-4. Czynność tę należy powierzyć stacji obsługi, gdyż dostęp do łożysk możliwy jest po zdjęciu bębnów hamulcowych, do czego potrzebny jest specjalny Ściągacz. Nakrętki wewnętrzne M18X1,5 łożysk kół należy dokręcać momentem 4 kGm, a nakrętki zabezpieczające M18X1,5 momentem 7,5 kGm. Po przebiegu każdych 10 000 km należy sprawdzić i ewentualnie wyregulować luzy łożysk piast przednich kół. W tym celu należy Odciążyć przednie zawieszenie i poruszać poprzecznie kołami (rys. 2.45). Luz łożysk reguluje się przez dokręcenie wewnętrznej nakrętki regulacyjnej po uprzednim zluzowaniu zewnętrznej nakrętki sześciokątnej (patrz w nowszych modelach — za pomocą nakrętki typu zaciskowego nakrętkę zewnętrzną należy mocno dokręcić, a następnie odkręcić 1/5+1/6 obrotu. Koło powinno obracać się na tyle można było przesuwać wkrętakiem. Czynność regulacji najlepiej powierzyć stacji obsługi, gdyż niewłaściwy luz (powinien być 0,03+0,12 mm) powoduje szybkie zużywanie się łożysk. W razie zauważenia luzów należy je usunąć przez dokręcenie śrub zaciskowych sworzni zwrotnic i sworzni regulacyjnych wahaczy i zwrotnic (nowsze modele samochodów VW nie mają regulacji).

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)