Citroen – wynajem samochodów
Wynajem samochodów citroen i innych marek. Warszawa, kraków Poznań Gdańsk

Hamulce

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Po ustawieniu przednich kół do jazdy na wprost promienie na kole kierownicy powinny znajdować się w jednej płaszczyźnie poziomej. Inne ustawienie koła kierownicy świadczy o nieprawidłowym ustawieniu kół lub skrzywieniu drążka kierowniczego (np. wskutek uderzenia). Układ kierowniczy wyposażony jest w bezobsługowe przeguby kuliste. Sworznie kuliste obracają się w dwóch miseczkach z tworzyw sztucznych. Przeguby są od zewnątrz zakryte osłonami chroniącymi je przed zanieczyszczeniem. Podczas okresowej obsługi należy sprawdzać stan tych osłon. Wszystkie śruby i nakrętki M 14 drążków kierowniczych należy dokręcać momentem 4+5 kGm. Okresowo należy również sprawdzać stan amortyzatora układu kierowniczego. Jeżeli amortyzator nie tłumi drgań, które przenoszą się na koło kierownicy, należy go wymienić.

Samochody VW są wyposażone w główny (nożny) hamulec hydrauliczny, działający na wszystkie koła, oraz pomocniczy (ręczny) hamulec mechaniczny, działający tylko na tylne koła. Hamulec hydrauliczny jest uruchamiany pedałem nożnym, a mechaniczny dźwignią umieszczoną na podłodze między przednimi siedzeniami. Do sierpnia 1966 r. wszystkie modele były wyposażone w hamulce typu bębnowego. Od sierpnia 1966 r. model VW 1500 został seryjnie wyposażony w przednie hamulce ATE typu tarczowego. Od sierpnia 1968 r. hamulce tarczowe na życzenie klienta montowane są od modelu VW 1300. Od sierpnia 1967 r. w modelach VW 1300 i VW 1300 zastosowano dwuobwodowy układ hamulcowy. Po przebiegu pierwszych 1000 km, a następnie co 10 000 km należy sprawdzić i w razie potrzeby uzupełniać płyn hamulcowy w zbiorniku. Ponieważ zbiorniczek jest wykonany z przezroczystego tworzywa sztucznego, poziom płynu hamulcowego jest widoczny bez odkręcania pokrywy. Powinien on znajdować się 20 mm poniżej dolnej krawędzi gwintowanego wlewu (w samochodach z przednimi hamulcami tarczowymi nieco wyżej). Zbiorniczek płynu hamulcowego znajdował się do sierpnia 1967 r. za kołem zapasowym, obok zbiornika spryskiwacza przedniej szyby, a następnie został umieszczony w lewej bocznej wnęce bagażnika. [więcej w: hydraulika przemysłowa, bramy garażowe, hak holowniczy ]

W pokrywie zbiorniczka płynu hamulcowego jest mały otworek, łączący zbiorniczek z atmosferą. Okresowo należy sprawdzać, czy Otworek ten nie został zatkany lub zanieczyszczony. Jest to bardzo istotne ze względu na prawidłowy dopływ płynu hamulcowego do pompy hamulcowej. Wytwórnia zaleca stosowanie płynu hamulcowego Original-VW. Płyn znajdujący sie w zbiorniczku można uzupełniać tylko tym gatunkiem płynu hamulcowego. W razie braku tego płynu należy opróżnić układ hamulcowy, denaturowanym i napełnić pi lub krajowym DA-1.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)