Citroen – wynajem samochodów
Wynajem samochodów citroen i innych marek. Warszawa, kraków Poznań Gdańsk

Holowanie

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Odkręcić śruby i zdjąć koło. Następnie nieco podnieść lub opuścić samochód, aby jeden otwór w kole zapasowym pokrywał się z gwintowanym otworem w bębnie hamulcowym. Wkręcić jedną Śrubę mocującą koło i dokręcić ją na tyle, aby można było koło przesuwać. Ponownie nieco podnieść samochód i poruszając kołem wkręcić wszystkie pozostałe śruby, dokręcając je wstępnie kluczem bez dźwigni. Następnie włożyć dźwignie podnośnika w otwór jego dolnego przegubu i opuścić samochód. Wyjąć dźwignię podnośnika i włożyć ją w otwór klucza tak, aby mieć jak najdłuższe ramię, po czym dokręcić śruby kolejno metodą na krzyż (przeciwległe). Wcisnąć kołpak silnym uderzeniem ręki. Przy najbliższej okazji należy sprawdzić prawidłowość dokręcenia śrub kluczem dynamometrycznym. Moment dokręcania śrub powinien wynosić 15 kGm. W założonym kole trzeba sprawdzić ciśnienie powietrza. W przypadku konieczności holowania uszkodzonych samochodów VW 1300 lub VW 1500 (modele od 1969 r.) linkę holowniczą można zaczepić z przodu lub z tyłu samochodu za wsporniki zderzaków. W samochodzie VW 1200 oraz w starszych modelach VW 1300 i VW 1500 wsporniki zderzaków nie są przystosowane do holowania. Linkę holowniczą należy mocować z przodu do obudowy drążków krętnych, możliwie blisko poprzeczki pionowej, a z tyłu do wspornika amortyzatora. Zgodnie z przepisami zawartymi w „Kodeksie Drogowym” holowanie pojazdu może odbywać się wyłącznie w przypadku koniecznym i z zachowaniem szczególnej ostrożności oraz następujących warunków. [przypisy: serwis mitsubishi, beton architektoniczny, wózki transportowe ]

— pojazdy holujący i holowany mogą być prowadzone przez kierowców posiadających prawo jazdy na kierowanie tymi pojazdami.

— Samochód holowany powinien być połączony z samochodem holującym w sposób wykluczający odczepienie się w czasie jazdy.

— Do holowania samochodu powinno być użyte połączenie sztywne. W przypadku braku połączenia sztywnego można zastosować połączenie giętkie.

— W pojeździe holowanym na połączeniu sztywnym powinien działać sprawnie przynajmniej jeden układ hamulcowy. W podjeździe holowanym na połączeniu giętkim powinny działać oba układy.

— Długość połączenia sztywnego powinna wynosić 1,5+3,0 m. Połączenie powinno być pomalowane w pasy biało-czerwone lub biało-czarne. Połączenie giętkie powinno mieć długość 4+6 m i być zaopatrzone w wyraźnie widoczny znak, np. chorągiewkę.

— W czasie od zmroku do świtu oraz w warunkach niedostatecznej widoczności w ciągu dnia, pojazd holowany powinien mieć odpowiednie oświetlenie zewnętrzne.

— Kierujący pojazdem holującym powinien mieć zapewnioną możliwość otrzymywania sygnałów od kierującego pojazdem holowanym.

— Prędkość pojazdu holującego nie może przekraczać 25 km/h. Poza obszarami zabudowanymi prędkość ta może być zwiększona do 40 km/h, jednak pod warunkiem, że holowanie odbywa się na sztywnym połączeniu.

— Nie wolno holować pojazdu w sposób zagrażający bezpieczeństwu innych użytkowników drogi, zakłócający porządek publiczny lub powodujący uszkodzenie drogi.

— Zabrania się holować pojazd, który może poruszać się samodzielnie.

— Nie może być holowany pojazd, który ma niesprawny układ hamulcowy lub kierowniczy.

— Wolno holować jednocześnie tylko jeden pojazd.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)