citroen serwis warszawa
citroen serwis warszawa – Części citroen

Instalacja elektryczna

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Instalacja elektryczna składa sie z sieci przewodów łączących poszczególne urządzenia elektryczne. Poszczególne obwody instalacji elektrycznej zabezpieczone są przed uszkodzeniem za pomocą bezpieczników topikowych. Skrzynka bezbieczników znajduje się pod tablicą rozdzielczą, z prawej strony kolumny kierownicy. Do sierpnia 1966 r. stosowano osiem bezpieczników. Jeden bezpiecznik 16 A zabezpiecza wycieraczkę, światła STOP, kierunkowskazy i sygnał dźwiękowy. Pozostałe bezpieczniki są 8 A. Od sierpnia 1966 r. stosuje się dziesięć bezpieczników 8 A. Oprócz tego w samochodzie wyposażonym w światła do jazdy wstecz znajduje się dodatkowy bezpiecznik umieszczony w przedziale silnika. W samochodzie VW Automatik w oprawce obok cewki zapłonowej znajduje się bezpiecznik zaworu sterującego. W razie przepalenia się bezpiecznika należy przede wszystkim znaleźć przyczynę zwarcia, usunąć ją, a dopiero później założyć nowy bezpiecznik. Poszukiwania ewentualnej usterki ułatwi schemat polączeń wyposażenia elektrycznego. Trzeba przy tym pamiętać, że nie wolno stosować jakiegokolwiek drutu lub folii do naprawy bezpieczników. Należy zakładać bezpieczniki wyłącznie oryginalne, które powinien mieć zawsze kierowca w samochodzie wśród najbardziej niezbędnych części zamiennych. [przypisy: okręgowa stacja kontroli pojazdów, wymiana opon Warszawa, opony do wózków widłowych ]

Samochody VW mają samonośne nadwozie z blach tłoczonych. Od spodu nadwozie zamknięte jest płytą podłogową z centralnyom tunelem i w tylnej części szczątkową ramą podtrzymującą silnik oraz mechanizmy napędowe. Błotniki, zderzaki i progi połączone są z kadłubem nadwozia za pomocą śrub i nakrętek. Wszystkie samochody VW mają z przodu pojedyncze fotele, w których zarówno siedzenie, jak i oparcie może być ustawiane stosownie do wzrostu kierowcy lub pasażera. Po podniesieniu do góry dźwigni, która znajduje się z przodu po prawej stronie fotela, można fotel przesuwać do przodu lub do tyłu. Trzeba jednak zwracać uwagę na to, aby po opuszczeniu dźwigni zablokowała ona fotel w żądanym położeniu, co uniemożliwi samoczynne przesuwanie się fotela podczas jazdy. Pochylenie oparcia można regulować za pomocą uchwytu pokrętnego, umieszczonego z boku fotela. Oparcia samochodów VW 1300 i VW 1500 zabezpieczone są przed złożeniem się w przypadku gwałtownego hamowania. Odbezpieczenie w celu złożenia oparcia następuje przez przesunięcie do góry gałką, wbudowanej boczną Ściankę oparcia. Ze względu na bezpieczeństwo jadących korbka stalowego dachu odsuwanego musi zawsze znajdować się we wnęce uchwytu. W celu zamknięcia dachu należy kręcić korbką najpierw do oporu, a następnie w odwrotną stronę o tyle, aby można było korbkę wprowadzić do wnęki uchwytu. Osłony przeciwsłoneczne mogą być wyjęte z gniazd umieszczonych obok lusterka wstecznego i przesunięte aż do okien bocznych, jeżeli słońce świeci z boku. Model VW 1200 ma tylko jedną osłonę przeciwsłoneczną, umieszczoną nad miejscem kierowcy. Lusterko wsteczne jest umocowane przegubowo i można je tak ustawiać, aby kierowca z każdej pozycji wygodnie obserwował drogę za samochodem.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)