Citroen – wynajem samochodów
Wynajem samochodów citroen i innych marek. Warszawa, kraków Poznań Gdańsk

Jazda na śliskiej nawierzchni

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

W celu uniknięcia poślizgu na zaśnieżonej, oblodzonej lub zabłoconej jezdni należy dążyć do zmniejszenia siły napędowej i jednocześnie do zwiększenia siły przyczepności. Zmniejszenie siły napędowej można uzyskać przez: powolne ruszanie z miejsca na drugim biegu, jazdę ze Średnią prędkością obrotową silnika i bardzo powolne rozpędzanie samochodu podczas zmiany biegów. Siłę przyczepności można zwiększyć przez: stosowanie opon M + S z kolcami, założenie łańcuchów przeciwślizgowych, podsypanie pod koła napędowe piasku, podłożenie desek lub drabinek sznurowych oraz zwiększenie nacisku kół na jezdnię. Jeszcze trudniejsza jest jazda i ruszanie z miejsca na miękkiej nawierzchni. Na piasku, śniegu, rozmokłej łące lub glinie zwykle bieżnik obracającej się opony przesuwa miękkie podłoże i koła zagłębiając się nie toczą się do przodu. Nie można dopuścić do zbytniego zagłębienia się kół, gdyż wówczas podwozie samochodu oprze się o nawierzchnię i wyjechanie bez pomocy z zewnątrz będzie niemożliwe. ostrożnego i powolnego ruszania z miejsca koła napędowe zaczną się ślizgać, należy zaniechać dalszych prób i podłożyć pod koła deski, gałęzie, kamienie lub szmaty. [podobne: granulaty tworzyw, wycieraczki samochodowe, dealer mitsubishi ] Późną jesienią lub w zimie na drogach poza miastem trzeba jechać szczególnie ostrożnie na odcinkach zalesionych. Wskutek większej wilgotności i zacienienia lód utrzymuje się tam nawet w słoneczny dzień, gdy odkryta droga jest sucha. Niebezpieczny jest również przejazd przez wiadukty i mosty, na których szybciej powstaje i dłużej utrzymuje się powłoka lodu.

Jazda w nocy jest dla kierowcy bardziej męcząca niż jazda w dzień, niekiedy jednak bywa koniecznością. Zdarza się również, zwłaszcza latem, że kierowca celowo wybiera nocną jazdę, chcąc uniknąć upału i dużego nasilenia ruchu w dzień. Cechą szczególną nocnej jazdy jest gorsza niż w dzień widoczność nawet na ulicach dobrze oświetlonych. Na drogach poza obrębem miast i osiedli widoczność zmniejsza się jeszcze bardziej, a dodatkowo powstaje niebezpieczeństwo olśniewania przez reflektory samochodów jadących z przeciwnej strony. Mniejsza widoczność powoduje konieczność zmniejszenia prędkości jazdy. Nieprzestrzeganie tej zasady staje się często przyczyną wypadków drogowych. Na podstawie statystyki wypadków drogowych stwierdzono, Że mimo znacznego zmniejszenia nasilenia ruchu w nocy liczba wypadków nie jest mniejsza niż w dzień. Dlatego też kierowca powinien pamiętać, że wybór bezpiecznej prędkości uwarunkowany jest możliwością zatrzymania się przed przeszkodą w zakresie ograniczonego pola widzenia.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)