citroen serwis warszawa
citroen serwis warszawa – Części citroen

Jazda próbna

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Sprawdzić działanie hamulca głównego i pomocniczego. Sprawdzić działanie układu ogrzewania i przewietrzania. Sprawdzić i wyregulować obroty biegu jałowego. W samochodzie z urządzeniem do oczyszczania spalin oraz we wszystkich modelach od 1971 r. ustawić moment zapłonu za pomocą lampy stroboskopowej oraz sprawdzić działanie regulatora przepustnicy. Przy okazji należy sprawdzić kilkakrotnie łatwość uruchamiania silnika. Umożliwi to określenie nie tylko silnika, lecz również rozrusznika, akumulatora oraz urządzeń elektrycznych. Jazda próbna umożliwia również wykrycie niedomagań silnika, sprzęgła i skrzynki biegów. Jadąc po nierównej nawierzchni można wykryć niedomagania zawieszenia (w szczególności amortyzaoraz układu kierowniczego.

Silnik VW o przeciwległym układzie cylindrów (boxer) jest zespolony ze skrzynką biegów i przekładnią główną. W samochodzie silnik umieszczony jest za tylną osią. Silnik docierany jest fabrycznie, w związku z czym wytwórnia VW nie przewiduje żadnych ograniczeń w początkowym Okresie jego eksploatacji. Kadłub silnika 11 ma pionową linię podziału. Przymocowany jest do obudowy zespołu napędowego, tj. do zblokowanej skrzynki biegów i przekładni głównej. Po odłączeniu od zespołu napędowego silnik można wyjąć z samochodu. Do wymontowania zaś zespołu napędowego z samochodu konieczne jest uprzednie wyjęcie silnika. Prace demontażowo— montażowe mogą odbywać się nad kanałem lub po podniesieniu samochodu na wysokość ok. 90 cm. Wszystkie cylindry 18 są współwymienne. Powinny być wymieniane razem z tłokami. Tłoki 20 mają po dwa pierścienie uszczelniające i po jednym zgarniającym. Zamki pierścieni powinny być rozstawione co 1200. [więcej w: mechanika samochodowa kraków, części renault, transport ponadgabarytowy ]

Wał korbowy 22 jest osadzony na czterech łożyskach ślizgowych, przy czym drugie łożysko (od strony sprzęgła) jest dzielone. Podczas montażu korbowody 23 powinny być wyważane z dokładnością do 5 g, przy czym nie należy zwiększać masy lżejszego korbowodu, lecz zmniejszyć masę cięższego. Jedna głowica obejmuje dwa cylindry. W głowicę są wciśnięte prowadnice zaworów. Grzybki zaworów ssących mają większe Średnice niż grzybki zaworów wydechowych, lecz takie same kąty przylgni. Gniazda zaworów są wciśnięte w głowicę. Maksymalny kąt przylgni gniazda może wynosić 450. Koła zębate napędu rozrządu powinny podczas montażu na zimno mieć luz międzyzębny od O do 0,05 mm. Fazy rozrządu sprawdza się na zimnym silniku w poszczególnych cylindrach w kolejności 1—2—3—4, przy czym tłok powinien znajdować się w położeniu ZZ podczas suwu sprężania.  Koła zębate pompy oleju wytwarzają nominalne ciśnienie oleju 6 kG/cm2. Lampka kontrolna ciśnienia oleju zapala się, gdy ciśnienie obniża się do kG/cm2. Nadmierne ciśnienie oleju ogranicza zawór przelewowy. Długość sprężyny zaworu w stanie swobodnym powinna wynosić 62+64 mm, natomiast pod obciążeniem 7,75 kG— —23,6 mm. Do czyszczenia oleju służy filtr siatkowy.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)