Jazda samochodem w górach
Hamując silnikiem podczas zjeżdżania ze wzniesienia nie należy wyłączać zapłonu. Pedał przyspieszenia powinien być tak ustawiony, jak do pracy silnika na wolnych obrotach. Wyłączenie zapłonu powoduje skraplanie się paliwa na Ściankach cylindrów, które następnie zmywając olej będzie przedostawało się do miski olejowej silnika. Będzie to z kolei powodowało przyspieszone zużycie elementów silnika. W skrajnym przypadku, kiedy zawodzą hamulce, a hamujące działanie silnika okazuje się niedostateczne i samochód coraz bardziej zwiększa prędkość, należy wybrać jak najprędzej taką przeszkodę, która umożliwi stopniowe wytracenie prędkości. Może to być miękki grunt, zaspa śnieżna, pryzma piasku lub cienkie młode drzewka. Spowoduje to uszkodzenia, ale niezupełne rozbicie. [przypisy: citroen forum, vw de konfigurator, serwis citroen warszawa ]
Jadąc w górach należy zawsze trzymać się jak najbliżej prawej strony jezdni. Dotyczy to szczególnie zakrętów, na których widoczność jest zwykle bardzo ograniczona. Wymijanie pojazdów powinno odbywać się z zachowaniem wszelkich środków ostrożności. Przede wszystkim należy zwolnić lub nawet zatrzymać się, a następnie zjechać jak najdalej na prawą stronę, przy czym zgodnie z przepisami powinien to uczynić kierujący pojazdem jadącym z góry. Wyprzedzać jakikolwiek pojazd można tylko na prostym odcinku dobrze widocznej i odpowiednio szerokiej drogi. W przypadku spotkania się pojazdów na tak wąskiej drodze, że nie mogą się one minąć, obowiązuje zasada pierwszeństwa pojazdu jadącego z góry. Jest to tym uzasadnione, że zawsze łatwiej jest cofnąć samochód w dół niż pod górę. Cofanie samochodu powinno odbywać się z włączonym biegiem wstecznym.
Podczas przechodzenia samochodu z jazdy po prostej na zakręt siły odśrodkowa i bezwładności mają jednakowy kierunek i sumują się. W związku z tym prędkość jazdy należy zmniejszyć. Podczas jazdy na zakręcie o stałym promieniu na samochód działa tylko siła odśrodkowa. Wówczas należy jechać ze stałą prędkością lub można ją zwiększać w bardzo nieznacznym stopniu. Podczas przechodzenia samochodu z jazdy po łuku na prostą na samochód działa siła odśrodkowa, której wielkość zmniejsza się do wielkości siły bezwładności. Wówczas prędkość samochodu można zwiększać. Siła odśrodkowa dąży do przesunięcia samochodu na zewnątrz od środka łuku zakrętu. Wielkość tej siły zależy od ciężaru samochodu, promienia krzywizny i kwadratu prędkości. Przy niezmiennym ciężarze samochodu siła odśrodkowa będzie tym większa, im mniejszy będzie promień krzywizny i większa prędkość samochodu (zależność kwadratowa). Dlatego właśnie przy dużej prędkości niebezpieczne są ostre zakręty, chociażby np. objechanie niewielkiej przeszkody na drodze.