citroen serwis warszawa
citroen serwis warszawa – Części citroen

Jazda w trudnych warunkach drogowych i atmosferycznych

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Samochody VW, jak wszystkie samochody turystyczne, przeznaczone są do jazdy na drogach o utwardzonej nawierzchni. Niekiedy jednak konieczne jest przejechanie odcinka drogi gruntowej, leśnej, piaszczystej, pokrytej śniegiem lub zalanej wodą, We wszystkich tych przypadkach mogą się przydać pewne wskazówki praktyczne. Wbrew pozorom samochody VW zupełnie dobrze sprawują się nawet na złych drogach terenowych. Prześwit 150 mm okazuje się na ogół dostateczny do jazdy nawet w koleinach. Dość duży moment obrotowy silnika oraz możliwość jazdy na I biegu z bardzo małą prędkością pozwalają niekiedy przebyć odcinki bardzo trudnej drogi. Nie są to jednak samochody terenowe i dlatego trzeba pamiętać, że jazda w ciężkich warunkach drogowych powoduje zwiększone zużycie mechanizmów i ogumienia samochodu. Mając możliwość wyboru zawsze drogę o lepszej nawierzchni, niż krótszą Dlatego też w przypadku dobrej widoczności i wolnej drogi należy rozpędzić samochód przed wzniesieniem. Umożliwi to pokonanie początkowego odcinka wzniesienia kosztem nagromadzonej energii kineycznej. Natomiast na samym wzniesieniu zwiększenie prędkości jest; niecelowe. Należy starać się jedynie utrzymać osiągniętą prędkość. [patrz też: citroen warszawa, citroen, citroen serwis warszawa ]

Zwiększanie prędkości jazdy przed wzniesieniem jest mniej niebezpieczne niż podczas jazdy na płaskim odcinku, gdyż droga hamowania na wzniesieniu jest znacznie krótsza. Trzeba starać się, aby wzniesienie pokonać na możliwie wysokim biegu. Przełączania biegu na wzniesieniu jest niewskazane gdyż podczas tego manewru prędkość samochodu znacznie zmniejsza się. Jeżeli nawierzchnia jest śliska, podczas zmiany biegu może nastąpić ślizganie się kół napędowych. Utrudni to pokonanie wzniesienia, a w niektórych przypadkach w ogóle uniemożliwi, gdy współczynnik tarcia jest bardzo mały (oblodzona nawierzchnia). Wówczas konieczne jest zjeżdżanie ze wzniesienia na wstecznym biegu lub podsypywanie Piasku pod koła, Jedno i drugie jest kłopotliwe i stwarza dodatkowe niebezpieczeństwa. Dlatego też w takich warunkach należy dążyć do utrzymania stałej prędkości samochodu, a w końcowej części wzniesienia nawet do zmniejszenia jej przez powolne przymykanie przepustnicy pedałem przyspieszenia. Zbliżając się do wierzchołka wzniesienia trzeba zachować szczególną ostrożność, gdyż po drugiej (niewidocznej) stronie wzniesienia może być ostry spadek lub zakręt, roboty drogowe, stojące samochody lub inne przeszkody. Zbliżając się do wierzchołka wzniesienia trzeba utrzymywać taką prędkość, aby można było zatrzymać samochód w zasięgu widoczności. Podczas przejeżdżania przez wierzchołek wzniesienia na samochód działa siła odśrodkowa, dążąc do uniesienia go do góry. Na wierzchołku o promieniu 60 m przy prędkości 50 km/h siła odśrodkowa zmniejsza niemal o połowę ciężaru samochodu nacisk kół na jezdnię.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)