citroen serwis warszawa
citroen serwis warszawa – Części citroen

Jazda w warunkach miejskich

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Jazda w wielkomiejskim ruchu ulicznym wymaga od kierowcy szczególnej koncentracji uwagi i szybkiego refleksu. Biorąc pod uwagę, że samochód jadący z szybkością 40 km/h przebywa w ciągu jednej sekundy jedenaście metrów, kierowca nieraz musi podjąć decyzję dosłownie w ułamku sekundy. Dlatego też jadąc w nieznanym mieście i przy dużym nasileniu ruchu należy jechać możliwie wolno, aby móc obserwować znaki drogowe, sygnalizację Świetlną i jednocześnie zdążyć z dostatecznym wyprzedzeniem zasygnalizować manewr zmiany kierunku ruchu. Ruszanie spod krawężnika, wyprzedzanie, skręcanie lub zawracanie wszystkie te manewry wymagają przemieszczania pojazdu z jednego pasma ruchu na drugie, o czym trzeba zawczasu sygnalizować innym użytkownikom drogi. Nie- wolno zmieniać kierunku ruchu natychmiast po włączeniu kierunkowskazu, bez uprzedniego sprawdzenia, czy manewr ten nikomu nie zagraża i nie zmusza do gwałtownego hamowania. Szczególną ostrożność należy zachować dojeżdżając do przejść dla pieszych, przystanków tramwajowych lub autobusowych i skrzyżowań. Unikać gwałtownego hamowania bez uzasadnionej przyczyny, gdyż jadący z tyłu samochód może nie zdążyć zahamować. [patrz też: citroen warszawa, citroen, citroen serwis warszawa ]

W miarę wzrostu liczby pojazdów, w dużych miastach coraz większy problem stanowi zaparkowanie samochodu. Jeżeli luka między dwoma stojącymi samochodami jest niewiele większa niż długość VW, to zaparkować samochód można tylko w następujący sposób. Kolejność manewrów przy tym powinna być następująca. Stanąć równolegle i możliwie najbliżej samochodu stojącego z przodu. Skręcić koła w prawo, włączyć wsteczny bieg i powoli cofać się do tyłu aż do zrównania się prawego przedniego błotnika swego samochodu z lewym tylnym błotnikiem samochodu stojącego z przodu. Skręcić koła w lewo i cofnąć samochód maksymalnie do tyłu. Jeżeli nie udało się ustawić go dostatecznie blisko krawężnika, skręcić lekko koła w prawo i podjechać do przodu. Należy przy tym pozostawić za sobą dostateczną ilość miejsca, aby samochód zaparkowany z tyłu mógł swobodnie wyjechać. Podczas manewrowania trzeba uważać, aby nie uszkodzić zaparkowanych samochodów, a dojeżdżając do krawężnika nie ocierać boków opon i obrzeży tarcz kół.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)