citroen serwis warszawa
citroen serwis warszawa – Części citroen

Kierownica

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

W celu blokowania kierownicy należy przekręcić kluczyk w położenie, wyjąć go i lekko obrócić koło kierownicy w lewo lub w prawo. W celu odblokowania kierownicy należy przekręcając kluczyk z położenia w kierunku położenia jednocześnie lekko obracać kołem kierownicy w lewo i w prawo. Kierowca nie przyzwyczajony do blokady kierownicy w wyłączniku zapłonu może łatwo spowodować wypadek, wyłączając zapłon podczas zjeżdżania z góry lub dojeżdżania do miejsca zatrzymania się, wyjmując kluczyk przed zatrzymaniem się samochodu. Dlatego między innymi nie jest zalecane wyłączanie zapłonu przed zatrzymaniem się, a w żadnym przypadku nie wolno wyjmować kluczyka, gdy samochód jest jeszcze w ruchu. W celu sprawdzenia obwodu niskiego napięcia należy krzywkę wałka rozdzielacza ustawić tak, aby styki przerywacza były rozwarte, a następnie połączyć równolegle z nimi lampkę kontrolna. Świecenie lampki po włączeniu zapłonu Świadczy o tym, że obwód niskiego napięcia układu zapłonowego jest sprawny.

Do sprawdzenia obwodu wysokiego napięcia- należy krzywkę wałka rozdzielacza ustawić tak, aby styki przerywacza były zwarte. Wyjąć przewód wysokiego napięcia ze środkowego gniazda kopułki i zbliżyć go na odległość ok. 5 mm do silnika, a następnie włączyć zapłon. Jeżeli podczas rozwierania styków przerywacza między przewodem a silnikiem będą przeskakiwać intensywne iskry, to obwód wysokiego napięcia jest sprawny. W samochodach VW stosowane są cewki zapłonowe BOSCH TE 6 B 4 lub VW 111 905 105 F. Od sierpnia 1966 r. cewka ma trzeci zacisk 15 do podłączenia świateł jazdy wstecz. [przypisy: regeneracja przekładni kierowniczych, regeneracja turbin, Mechanik samochodowy Wrocław ] W celu sprawdzenia cewki zapłonowej należy odłączyć przewód wysokiego napięcia od świecy zapłonowej i zdjąć z niego końcówkę. Następnie przy pracującym silniku między końcówkę przewodu a świecę połączoną z masą włożyć końcówkę grafitową zwykłego ołówka. Jeżeli po przejściu przez grafit iskra jest wyraźnie czerwona, cewka zapłonowa jest całkowicie sprawna. Podczas sprawdzania różnych obwodów instalacji elektrycznej czasami konieczne jest włączenie na dłuższy czas zapłonu. Wówczas płynący prąd nagrzewa cewkę zapłonową. Po dłuższym okresie może to doprowadzić do jej uszkodzenia. Dlatego też sprawdzając np. obwód kierunkowskazów należy od razu wyłączyć prąd dopływający do cewki zapłonowej przez rozwarcie styków przerywacza. Wystarczy włożyć między styki kawałek suchego. czystego papieru. Cewki zapłonowe w samochodach VW są bardzo trwałe i niezmiernie rzadko ulegają uszkodzeniu. Niemniej jednak szykując się do dłuższej podróży, szczególnie zagranicznej, należy zaopatrzyć się w zapasową cewkę zapłonową, kondensator i świece zapłonowe. W celu sprawdzenia kondensatora należy jego przewód odłączyć od Kadłuba rozdzielacza zapłonu i połączyć z przewodem wysokiego napięcia cewki zapłonowej, po czym włączyć zapłon i kilkakrotnie rozewrzeć styki przerywacza. Następnie należy zbliżyć koniec przewodu kondensatora do jego obudowy. Jeżeli przeskoczy wyraźna iskra, to kondensator jest sprawny.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)