citroen serwis warszawa
citroen serwis warszawa – Części citroen

Koła i ogumienie

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Samochody VW 1200 miały do 1952 r. ogumienie 5.00 — 16, które zostało zastąpione następnie ogumieniem 5.60 15. Od sierpnia 1956 r. na obręcze kół montowane są opony bezdętkowe. Ciężar kompletnego koła wynosi 13 kG. Od sierpnia 1965 r. zastosowano lżejsze tarcze kół z otworami. Od sierpnia 1966 r. wprowadzono do samochodów VW 1500 nowe tarcze kół, mocowane czterema śrubami M14 (poprzednio 5 śrub Ml 2). Od sierpnia 1967 r. te same tarcze zastosowano do samochodów VW 1200 i VW 1300. Promień statyczny opony wynosi 304 mm, a promień dynamiczny 307 mm przy prędkości 60 km/h. Prawidłowe ciśnienie powietrza w ogumieniu jest nieodzowne ze względu na bezpieczeństwo jazdy. Zarówno zbyt małe: jak i zbyt duże ciśnienie zwiększa zużycie opon, a oprócz tego wpływa ujemnie na ich przyczepność do jezdni. Wprawdzie ogumienie bezdętkowe stosowane w samochodach VW przez dłuższy czas utrzymuje niezmienne ciśnienie, niemniej jednak przed każdą dłuższą podróżą, a w każdym razie raz w tygodniu należy sprawdzić wysokość ciśnienia w oponach. Zalecane wartości ciśnienia w różnych warunkach podane są na tabliczce znajdującej się na wewnętrznej stronie drzwiczek schowka. Wartości te podane są dla ogumienia w temperaturze otoczenia nie nagrzanego jazdą. Gdy przewiduje się dłuższą jazdę autostradą z dużą prędkością, należy ciśnienie w oponach konwencjonalnych wszystkich kół zwiększyć 0 0,2 kG/cm2. [podobne: regeneracja przekładni kierowniczych, regeneracja turbin, Mechanik samochodowy Wrocław ]

Przed demontażem opon należy zaznaczyć ich położenie w stosunku do obręczy, gdyż w takim położeniu koło – zostało wyważone. Jeżeli opona była naprawiana, koło należy wyważyć statycznie i dynamicznie. Niewyważone koła (szczególnie przednie) utrudniają prowadzenie samochodu, a także są powodem przyspieszonego zużycia opon, elementów zawieszenia oraz układu kierowniczego.  Prawidłowe wyważenie kół we własnym zakresie bez użycia specjalnych przyrządów jest praktycznie niemożliwe. Czynność tę należy powierzyć autoryzowanej stacji obsługi. Natomiast samo stwierdzenie niewyważenia statycznego koła nie przedstawia większych trudności. W tym celu należy podnieść samochód, aby koło mogło się zupełnie swobodnie obracać. Następnie, obracając powoli sprawdzane koło należy stwierdzić, czy zatrzymuje się ono w różnych położeniach, czy też stale w tym samym położeniu. Jeżeli koło za każdym razem zatrzymuje się w tym samym położeniu, to jest ono niewyważone statycznie. Część koła ustawiająca się zawsze w najniższym położeniu jest najcięższa.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)