Citroen – wynajem samochodów
Wynajem samochodów citroen i innych marek. Warszawa, kraków Poznań Gdańsk

Linie produkcyjne w fabryce samochodów

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

W celu przyspieszenia procesu wytwarzania w fabryce uruchamia się oddzielne linie produkcyjne, które zaopatrywane są w sposób ciągły z centralnego magazynu części i materiałów. Różne linie produkcyjne wytwarzają różne zespoły, z których następnie składa się samochód. Silnik samochodu, który jest najbardziej skomplikowanym zespołem, jest produkowany na dwóch równoległych liniach montażowych 1 i 2. Równolegle pracujące linie montażowe stosuje się wtedy, kiedy czas montażu danego zespołu jest dłuższy niż zespołów pozostałych. Jeżeli np. pozostałe linie montują co 10 minut jeden gotowy zespół, a linia montażu silnika potrzebuje 20 minut na wykonanie jednego silnika, muszą pracować dwie równoległe linie silnikowe. W ten sposób na przemian z każdej linii otrzymamy co 10 minut jeden silnik, co będzie zgodne z cyklem produkcji pozostałych zespołów. Silnik samochodowy po całkowitym zmontowaniu jest ustawiany na specjalnym stanowisku 3 i uruchamiany. Na uruchomionym silniku wykonuje się regulacje, wyważanie układu korbowego itp. Gotowy i wypróbowany silnik przesuwany jest do punktu 4 gdzie zostaje połączony ze skrzynką biegów, przekładnią główną i zawieszeniem kół tylnych. Skrzynka biegów została zmontowana na linii 5 i połączona w jeden zespół z układem napędowym na linii 6. Na taśmie produkcyjnej 7 montowane jest zawieszenie kół przednich wraz z mechanizmem kierowniczym. [podobne: Przewozy bagażowe, beton architektoniczny, transport osobowy ] Na linii 8 przeprowadza się regulację ustawienia zwrotnic i osi kół przednich. Następnie kompletne zawieszenie kół przednich przechodzi na linię 9, gdzie ustawiane jest na przemian z gotowym zespołem zawieszenia napędzanych kół tylnych. Pozostawmy na chwilę kompletnie zmontowane zespoły podwozia wraz z silnikiem na żółtej linii montażowej, a przyjrzyjmy się zielonej linii montażu nadwozia. Poszczególne części i elementy nadwozia wytwarzane są w oddzielnym wydziale fabryki — w hali pras. Na ogromnych prasach, pod naciskiem kilkuset ton, ze specjalnej blachy tłoczone i wycinane są poszczególne części nadwozia. Posługując się elektrycznymi zgrzewarkami, pracownicy budują kolejno na liniach 10 i 11 szkielet nadwozia. Jest on następnie zanurzany w specjalnej kąpieli zabezpieczającej przed rdzewieniem, a następnie lakierowany i suszony w kabinach 12. W tym samym czasie na linii 13 montowane są drzwi nadwozia oraz kompletne pokrywy bagażnika i silnika. Pomalowane i wykończone drzwi i pokrywy wmontowywane są do pomalowanego i wysuszonego nadwozia na linii 14. Siedzenia i oparcia, wykonane całkowicie na linii 15, wstawiane są do nadwozia dopiero po wykonaniu obić tapicerskich wnętrza nadwozia i wykończeniu tablicy rozdzielczej na linii 16.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)