citroen serwis warszawa
citroen serwis warszawa – Części citroen

Łożyska rozrusznika

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Łożyska rozrusznika są skonstruowane jako długotrwale utrzymujące smar. Niemniej jednak przynajmniej raz na rok należy sprawdzić swobodę obracania się wirnika oraz stan szczotek i komutatora. Uszkodzenia elektromagnetycznego włącznika zdarzają się bardzo rzadko. Jednak w razie stwierdzenia jego niedomagań rozrusznik należy oddać do naprawy w warsztacie elektrotechnicznym.

W celu sprawdzenia stanu szczotek i komutatora należy:

— wykręcić obie śruby mocujące pokrywę,

— zdjąć pokrywę,

— obejrzeć dokładnie szczotki i szczotkotrzymacze,

— odłączyć przewody szczotek,

— przy użyciu haczyka z drutu lub małego wkrętaka wyjąć szczotki ze szczotkotrzymaczy.

Jeżeli szczotka całkowicie zagłębia się w otworze szczotkotrzymacza, świadczy to, że jest nadmiernie zużyta. Na nowe również trzeba wymienić szczotki, których połączenia z ich przewodami są uszkodzone oraz szczotki silnie zaolejone. Dobierając i zakładając nowe szczotki trzeba zwracać uwagę, aby wymiarami dokładnie odpowiadały oryginalnym i swobodnie poruszały się w prowadzeniu szczotkotrzymaczy. Po wyjęciu szczotek należy sprawdzić stan komutatora. Komutator zanieczyszczony lub zaolejony należy wyczyścić czystą szmatą obficie zwilżoną benzyną. Czyszcząc komutator trzeba uważać, aby zanieczyszczenia i benzyna nie dostały się do łożysk. Po oczyszczeniu bieżnie działek komutatora powinny być gładkie i czyste. Wszelkie zmatowienia, nierówności, ślady wypalenia, porysowania itp. sygnalizują o konieczności jego przetoczenia. W razie potrzeby włączenia rozrusznika bez włączania zapłonu należy połączyć zacisk cewki bezpośrednio z zaciskiem przy elektromagnetycznym włączniku rozrusznika. [przypisy: okręgowa stacja kontroli pojazdów, wymiana opon Warszawa, opony do wózków widłowych ]

Wycieraczka kompletna składa się z silniką elektrycznego z reduktorem, zespołu dźwigni, ramion wycieraków i wycieraków. Do włączania wycieraczki służy włącznik. Od sierpnia 1967 r. wycieraczki w samochodach VW 1300 i VW 1500 mają dwa zakresy prędkości i urządzenie zapewniające automatyczny powrót wycieraków do pozycji wyjściowej po wyłączeniu silnika. Oprócz tego wycieraki są 0 20 mm dłuższe niż poprzednio. Nieprawidłowe działanie lub przerwy w pracy wycieraczki mogą być spowodowane niedomaganiami elementów przeniesienia napędu lub usterkami silnika—z reduktorem. W pierwszym przypadku trzeba sprawdzić, czy nie jest odkształcony wspornik zespołu dźwigniowego lub sworznie przegubów. W drugim przypadku należy wymontować wycieraczkę i oddać silnik do naprawy w warsztacie elektrotechnicznym. Dostęp do wycieraczki uzyskuje się po zdjęciu osłony tylnej ściany bagażnika Samochody VW wyposażone Są w płuczki od sierpnia 1961 r. Zbiornik płuczki przedniej szyby ma pojemność. Zbiornik można napełnić aż do przelania. Poduszkę powietrzną potrzebną do wytworzenia ciśnienia zapewnia konstrukcja zbiornika. W starszych modelach VW zalecano ciśnienie 2,5 kG/cm2. Od sierpnia 1967 r. zalecane jest ciśnienie 3 kG/cm2. Ciśnienie wytwarza się pompką do ogumienia lub w nowszych modelach spuszczając powietrze z koła.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)