citroen forum

Przyspieszanie i hamowanie

Samochody VW nie wymagają docierania. Ich eksploatacja od pierwszego dnia może odbywać się normalnie, bez żadnych ograniczeń. Wytwórnia przestrzega jednak przed przekraczaniem określonych prędkości na poszczególnych biegach. Oczywiście, w razie konieczności szybkiego wyprzedzenia można na krótkim odcinku drogi przekroczyć podane prędkości, np. przyspieszyć na II biegu do 60 lub na III do 95 km/h. Samochody VW odznaczają się dobrym przyspieszeniem, co jest...

Ogólna charakterystyka techniczna

Jako podstawowy model omówiony jest samochód VW 1200 i silnik 34 KM. Przy pozostałych modelach podano jedynie dane techniczne, odróżniające te modele od modelu VW 1200 z silnikiem 34 KM. Podano również daty rozpoczęcia i ewentualnie zakończenia produkcji poszczególnych modeli oraz zewnętrzne cechy charakterystyczne, na podstawie których można rozpoznać poszczególne modele. Ze względu na to, że do takich samych lub bardzo mało różniących się samochodów typ 1 (podw...

Chłodzenie silnika i ogrzewanie wnętrza nadwozia

Silnik chłodzony jest powietrzem tłoczonym przez dmuchawę. Gdy silnik pracuje z prędkością 3600 obr/min, dmuchawa dostarcza ok. 500 1 powietrza w ciągu jednej sekundy. Przełożenie między kołami pasowymi napędzającym i napędzanym wynosi 1 : 1,75. Zee względu na tak duże zapotrzebowanie powietrza otwory znajdujące się w nadwoziu pod tylnym oknem lub w pokrywie silnika nie mogą być zasłaniane nawet w czasie mrozów. Powietrze chłodzące silnik wykorzystywan...

citroen forum

Niejednokrotnie przyczyną różnych stuków jest obluzowanie śrub mocujących do silnika prądnicę, rozrusznik lub filtr powietrza do gaźnika. Dlatego też przed uruchomieniem silnika trzeba sprawdzić zamocowanie osprzętu. Zbyt wczesny zapłon, niewłaściwie dobrane świece zapłonowe oraz paliwo o zbyt małej liczbie oktanowej podczas pracy silnika ze zwiększonym obciążeniem powodują dzwoniące stuki o częstotliwości odpowiadającej zapłonom w silniku. Stuki te zanikają ...

Najnowsze zdjęcia w galerii citroen forum :



Poznajemy konstrukcję typowych samochodów

W dotychczasowych opisach wyjaśniliśmy budowę oraz działanie poszczególnych urządzeń, mechanizmów i zespołów samochodu. Zanim poznamy, jak tworzą one konstrukcję samochodu, dla podsumowania przypomnijmy ich przeznaczenie. SILNIK — jest źródłem napędowym całego pojazdu. W silniku następuje zamiana energii cieplej (spalanie benzyny) na energię mechaniczną. Jak koń ciągnie wóz, tak silnik ciągnie samochód. SPRZĘGŁO — służy do rozłączania układu nap...

Holowanie

Odkręcić śruby i zdjąć koło. Następnie nieco podnieść lub opuścić samochód, aby jeden otwór w kole zapasowym pokrywał się z gwintowanym otworem w bębnie hamulcowym. Wkręcić jedną Śrubę mocującą koło i dokręcić ją na tyle, aby można było koło przesuwać. Ponownie nieco podnieść samochód i poruszając kołem wkręcić wszystkie pozostałe śruby, dokręcając je wstępnie kluczem bez dźwigni. Następnie włożyć dźwignie podnośnika w otwór jego dolneg...

Na drogach przeznaczonych do ruchu szybkiego ruch pojazdów powolnych hamuje szybkosc pojazdów szybkich i zmniejsza bezpieczenstwo ruchu

Na drogach przeznaczonych do ruchu szybkiego ruch pojazdów powolnych hamuje szybkość pojazdów szybkich i zmniejsza bezpieczeństwo ruchu. Dlatego też na drogach zarówno o ruchu mieszanym o znacznej intensywności, jak również na drogach o ruchu mieszanym, przeznaczonych do ruchu szybkich pojazdów samochodowych, stosujemy w celu regulacji ruchu specjalne przekroje poprzeczne dróg. Przekroje te są skonstruowane w ten sposób, że ruch pojazdów szybkich jest wydzielony na spe...