klub cytrynki

Układ kierowniczy

Układ kierowniczy samochodów VVV składa się z mechanizmu kierowniczego i mechanizmu zwrotniczego. Mechanizm kierowniczy składa się z koła kierownicy, wału kierownicy, przekładni kierowniczej i ramienia kierowniczego. Mechanizm zwrotniczy, składający się z poprzecznych drążków kierowniczych, służy do skręcania kół kierowanych odpowiednio do przekazywanych na niego przez mechanizm kierowniczy ruchów koła kierown...

Tylne zawieszenie i amortyzatory

Tylne zawieszenie jest niezależne, most napędowy wahliwy i wahacze wzdłużne. Resorowanie na poprzecznych okrągłych drążkach skrętnych i amortyzatorach teleskopowych. Od sierpnia 1966 r. w modelach VW 1300 i VW 1500 wprowadzono drążek wyrównawczy w tylnym zawieszeniu, aby zmniejszyć przechył pojazdu na zakręcie. W związku z tym zastosowano bardziej elastyczne drążki skrętne. Zmieniono średnicę drążk...

Przepustnica rozruchowa

Niektórzy kierowcy wyłączają samoczynne urządzenie rozruchowe i zakładają cięgło do ręcznego sterowania przepustnicą rozruchową, uzasadniając to mniejszym zużyciem paliwa. Teoretycznie istnieje możliwość niewielkiej oszczędności paliwa przez wprowadzenie takiej zmiany. Jednak po każdorazowym uruchomieniu silnika kierowca musiałby pamiętać o konieczności stopniowego otwierania przepustnicy rozruchowej w miar...

klub cytrynki

Wyposażenie kombajnu do remontu nawierzchni z betonu cementowego oraz bruków, a także nawierzchni tłuczniowych składa się. 1) z zespołu narzędzi pneumatycznych do czyszczenia i wycinanie istniejącej nawierzchni betonowej lub innej oraz do zagęszczania masy betonowej, 2) zespołu do sporządzania masy betonowej, tj. małej betoniarki, dozatora i zbiornika wodnego, 3) urządzeń dodatkowych, jak np. przenośny wibrator p...

Najnowsze zdjęcia w galerii klub cytrynki :



Silnik

Niejednokrotnie przyczyną różnych stuków jest obluzowanie śrub mocujących do silnika prądnicę, rozrusznik lub filtr powietrza do gaźnika. Dlatego też przed uruchomieniem silnika trzeba sprawdzić zamocowanie osprzętu. Zbyt wczesny zapłon, niewłaściwie dobrane świece zapłonowe oraz paliwo o zbyt małej liczbie oktanowej podczas pracy silnika ze zwiększonym obciążeniem powodują dzwoniące stuki o częstotliwości ...

Czyszczenie szyb

W celu szybszego i bardziej skutecznego zmywania z szyby zanieczyszczeń zaleca się dodawać do trzech części wody jednej części spirytusu skażonego. W zimie mieszanka taka nie zamarza do —120 C. Podczas większych mrozów należy stosować mieszankę z 600/0 spirytusu skażonego i 400/0 wody. Mieszanka nie zamarza do —35 o c. Można również stosować płyn krajowy LAZURON do — 15 0 C,...

Olej silnikowy

Gdy temperatura przez dłuższy czas utrzymuje się poniżej — 250C, olej należy wymieniać co 1250 km. Badania przeprowadzone w Szwecji wykazały, że zużycie silnika, jakie następuje po przejechaniu kilkuset kilometrów, jest takie samo, jak podczas jednorazowego rozruchu silnika podczas silnego mrozu. Wymiana oleju w silniku powinna odbywać się, gdy silnik jest nagrzany, a więc najlepiej bezpośrednio po przejechaniu kil...