citroen forum

W godzinach popoludniowych ruch z pracy odbywa sie bardziej intensywnie i wtedy przeznaczenie pasów nawierzchni jest odwrotne

W godzinach popołudniowych ruch z pracy odbywa się bardziej intensywnie i wtedy przeznaczenie pasów nawierzchni jest odwrotne. Stosowanie jezdni trzypasowych na drogach przeznaczonych do ruchu szybkiego nie jest dobre ze względu na bezpieczeństwo ruchu ilość nieszczęśliwych wypadków na takich drogach w stosunku do nawierzchni dwupasowej poważnie wzrasta. Granice poszczególnych pasów ruchu są oznaczone na nawierzchni. Jak widać z rysunku, nie pomaga to do regulacji ruchu, gdyż pojazdy nie jeżdżą na przeznaczonych dla nich pasach. Szerokość nawierzchni, chociaż podzielona wzrokowo na...

Rozdzielacze

Do silników 34 KM stosowane są rozdzielacze zapłonu BOSCH Z V/JU 4 R 3 lub VW 211 905 205 L. Do silników 40 i 44 KM rozdzielacze BOSCH 113 905 205 K lub VW 113 905 205 L, a od sierpnia 1968 113 905 205. Wytwórnia VW przewiduje po 10 000 km przebiegu czyszczenie styków przerywacza, regulację ich odstępu, smarowania wałka lacza i krzywki przerywacza oraz ustawienie momentu zapłonu, natomiast po 20 000 km wymianę styków przerywacza, sprawdzenie kąta zwarcia i momentu zapłonu. Zakopcone lub nieznacznie nadpalone styki można wyrównać specjalnym pilnikiem jedwabnikiem. Jeżeli jednak wżery są...

Instalacja elektryczna

Instalacja elektryczna składa sie z sieci przewodów łączących poszczególne urządzenia elektryczne. Poszczególne obwody instalacji elektrycznej zabezpieczone są przed uszkodzeniem za pomocą bezpieczników topikowych. Skrzynka bezbieczników znajduje się pod tablicą rozdzielczą, z prawej strony kolumny kierownicy. Do sierpnia 1966 r. stosowano osiem bezpieczników. Jeden bezpiecznik 16 A zabezpiecza wycieraczkę, światła STOP, kierunkowskazy i sygnał dźwiękowy. Pozostałe bezpieczniki są 8 A. Od sierpnia 1966 r. stosuje się dziesięć bezpieczników 8 A. Oprócz tego w samocho...

citroen forum

Łożyska rozrusznika są skonstruowane jako długotrwale utrzymujące smar. Niemniej jednak przynajmniej raz na rok należy sprawdzić swobodę obracania się wirnika oraz stan szczotek i komutatora. Uszkodzenia elektromagnetycznego włącznika zdarzają się bardzo rzadko. Jednak w razie stwierdzenia jego niedomagań rozrusznik należy oddać do naprawy w warsztacie elektrotechnicznym. W celu sprawdzenia stanu szczotek i komutatora należy: — wykręcić obie śruby mocujące pokrywę, — zdjąć pokrywę, — obejrzeć dokładnie szczotki i szczotkotrzymacze, — odłączyć przewody s...

Najnowsze zdjęcia w galerii citroen forum :



Opory ruchu

Opory ruchu, występujące podczas ruchu pojazdów samochodowych na drodze, są następujące: 1) siła oporu toczenia (tarcia potoczystego) koła samochodu po nawierzchni drogi, 2) tarcie w łożyskach silnika samochodowego, 3) wstrząsy wskutek nierówności nawierzchni drogowej, 4) siła oporu powietrza, 5) siła oporu bezwładności samochodu, 6) siła oporu na wzniesieniu drogi. Opory ruchu wskutek wymienionych przyczyn w p. 1), 2) i 3) nazywamy oporem zasadniczym lub oporem toczenia (tarcia potoczystego), ponieważ przy tym samym pojeździe samochodowym zależą one wyłącznie od stanu i rodzaju ...

Jazda na śliskiej nawierzchni

W celu uniknięcia poślizgu na zaśnieżonej, oblodzonej lub zabłoconej jezdni należy dążyć do zmniejszenia siły napędowej i jednocześnie do zwiększenia siły przyczepności. Zmniejszenie siły napędowej można uzyskać przez: powolne ruszanie z miejsca na drugim biegu, jazdę ze Średnią prędkością obrotową silnika i bardzo powolne rozpędzanie samochodu podczas zmiany biegów. Siłę przyczepności można zwiększyć przez: stosowanie opon M + S z kolcami, założenie łańcuchów przeciwślizgowych, podsypanie pod koła napędowe piasku, podłożenie desek lub drabinek sznurowych oraz z...

Holowanie

Odkręcić śruby i zdjąć koło. Następnie nieco podnieść lub opuścić samochód, aby jeden otwór w kole zapasowym pokrywał się z gwintowanym otworem w bębnie hamulcowym. Wkręcić jedną Śrubę mocującą koło i dokręcić ją na tyle, aby można było koło przesuwać. Ponownie nieco podnieść samochód i poruszając kołem wkręcić wszystkie pozostałe śruby, dokręcając je wstępnie kluczem bez dźwigni. Następnie włożyć dźwignie podnośnika w otwór jego dolnego przegubu i opuścić samochód. Wyjąć dźwignię podnośnika i włożyć ją w otwór klucza tak, aby mie...