Niektórzy kierowcy wyłączają samoczynne urządzenie rozruchowe i zakładają cięgło do ręcznego sterowania przepustnicą rozruchową, uzasadniając to mniejszym zużyciem paliwa. Teoretycznie istnieje możliwość niewielkiej oszczędności paliwa przez wprowadzenie takiej zmiany. Jednak po każdorazowym uruchomieniu silnika kierowca musiałby pamiętać o konieczności stopniowego otwierania przepustnicy rozruchowej w miarę nagrzewania się silnika. Oszczędność paliwa staje się wówczas problematyczna (zależy od doświadczenia i stałego czuwania kierowcy) a straty wynikające z ...
Zużycie paliwa wg DIN 70030 wynosi dla samochodu VW z silnikiem 1200 — 7,5 1/100 km, z silnikiem 1300 — 8,5 1/100 km, z silnikiem 1500 — 8,8 1/100 km. Wytwórnia VW zaleca stosować do silników 1200 i 1300 paliwo o liczbie oktanowej 87, a do silnika 1500 — o liczbie oktanowej 91. W związku z tym w Polsce należy do wszystkich omawianych silników stosować benzynę żółtą o LO 94. Niektórzy użytkownicy samochodów VW (ze względów oszczędnościowych) stosują benzynę niebieską. Być może kierują się stosunkowo niskim stopniem sprężania w silnikach VW. Trzeba...
Wytwórnia VW pozwala na jazdÄ™ z przyczepÄ… hamowanÄ… o max. ciężarze 500 kG, z przyczepÄ… niehamowanÄ… o max. ciężarze 400 kG oraz z przyczepÄ… campingowÄ… lub do przewozu Å‚odzi i szybowców hamowanÄ… o max. ciężarze 650 kG. Nacisk dyszla przyczepy na sworzeÅ„ kulisty zaczepu może wynosić max 40 kG. Dopuszczalna prÄ™dkość jazdy z przyczepÄ… w wiÄ™kszoÅ›ci krajów wynosi 80 km/h. Jazda z przyczepÄ… jest trudniejsza dla kierowcy, a także powoduje dodatkowe obciążenie nadwozia, podwozia i silnika samochodowego oraz sprzÄ™gÅ‚a i ukÅ‚adu hamulcowego. Aby wiÄ™c nie przeciÄ...