Oprócz tego, przy produkowanym obecnie ogumieniu samochodowym nalezy uwzglednic jeszcze nacisk Pk na powierzchnie dotyku, spowodowany sprezystoscia materialu opony

Oprócz tego, przy produkowanym obecnie ogumieniu samochodowym należy uwzględnić jeszcze nacisk Pk na powierzchnię dotyku, spowodowany sprężystością materiału opony. Jak wynika z doświadczeń, wielkość tego nacisku nie jest duża i może być przyjmowana średnio 0,5 kGfcm2. Nacisk jednostkowy na płaszczyznę dotyku do nawierzchni będzie więc: P=pw+h Zagadnienie oporu ruchu wskutek poślizgu opony samochodu po nawierzchni byłoby wyczerpane, gdyby materiał zarówno w ogumieniu, jak i w nawierzchni był idealnie sprężysty oraz gdyby powstające odkształcenia mogły być uważane za procesy odwracaln...

Rozrusznik

W starszych modelach samochodów VW były stosowane rozruszniki: BOSCH EED 0,5/61. 49, BOSCH EEF 0,5/6L 1 lub VW 113 911 021 A. Od sierpnia 1966 r. zastosowano rozrusznik BOSCH 11 911 021 G ze zmienionym zębnikiem (na wieńcu koła zamachowego 7większono liczbę zębów ze 109 do 130). Samochody VW 1200 wyposażone są w rozruszniki o mocy 0,5 KM, a samochody VW 1300 i VW 1500 w rozruszniki o mocy 0,7 KM. Instrukcja obsługi samochodów VW nie przewiduje żadnej obsługi rozrusznika. Rozrusznik jest istotnie trwały i rzadko występują jakiekolwiek jego niedomagania. Zasadniczą sprawą jest chronienie wn...

Samochodowe otaczarki mas bitumicznych

Samochodowe otaczarki mas bitumicznych. Do remontu nawierzchni bitumicznych są w użyciu otaczarki mas bitumicznych zainstalowane albo na podwoziu samochodu, albo (dwuczęściowe) na przyczepie samochodowej i podwoziu samochodowym. Otaczarka te w niczym nie różnią się od innego rodzaju otaczarek typu przewożonego lub półstałego. Są to jednak zespoły o małej wydajności. Samochodowy warsztat mechaniczny Warsztat mechaniczny urządzony na samochodzie przeznaczony jest da wykonywania bieżącego i średniego remontu maszyn drogowych i transportowych w warunkach polowych. Typ i wielkość przewoźn...

SILA POCIAGOWA I OPORY RUCHU

SILA POCIĄGOWA I OPORY RUCHU . 1. RUCH POJAZDÓW KONNYCH Siłą pociągową pojazdów konnych jest koń praktyczna siła pociągowa konia jest równa l/S jego ciężaru. Przez pojęcie siły pociągowej rozumiemy siłę powodującą poruszanie się pojazdu po drodze. Poruszający się po drodze pojazd napotyka opory ruchu, zależne od następujących czynników: 1) średnicy koła pojazdu im większa jest średnica koła d, tym mniejszy jest opór powstający podczas toczenia się koła po drodze zmiana oporu jest odwrotnie proporcjonalna do V 2) materiału obręczy koła materiał ten ma wpływ na wielkość wspó...

Najnowsze zdjęcia w galerii citroen-wdroge.net:

195#ganinex , #citroen c5 bezpieczniki , #kasowanie inspekcji citroen c5 , #salon citroen bydgoszcz , #dobierz akumulator , #citroen ostrołęka , #citroen c5 forum , #citroen c8 opinie , #klub cytrynki , #serwis citroen bydgoszcz ,