Wprawdzie na całym świecie istnieje około 9000 autoryzowanych stacji obsługi VW, niemniej jednak przy skromnych zasobach finansowych większości naszych turystów koszt wszelkich napraw, a szczególnie części zamiennych, stanowi bardzo pokaźny wydatek. Dlatego też oprócz przygotowania samochodu do podróży należy zadbać o minimalny chociażby zapas części zamiennych i najbardziej niezbędne narzędzia. W skład części zapasowych powinny wchodzić: komplet Świec zapłonowych, kompletny przerywacz, palec rozdzielacza,...
Jeżeli świeca zanieczyszczona jest czarnym suchym osadem, wskazuje to na niezupełne spalanie cząsteczek paliwa. Przyczyny tego zjawiska mogą być następujące:
— zbyt niskie ciśnienie w cylindrze pod koniec suwu sprężania, nieszczelność zaworów lub nadmierny luz zaworu wydechowego,
— nadmierna przepustowość głównej dyszy paliwa, wysoki poziom paliwa w komorze pływakowej, niewłaściwa regulacja biegu jałowego lub niewyłączanie się urządzenia wzbogacającego,
— zbyt mały odstęp między...
Do silników 34 KM stosowane są rozdzielacze zapłonu BOSCH Z V/JU 4 R 3 lub VW 211 905 205 L. Do silników 40 i 44 KM rozdzielacze BOSCH 113 905 205 K lub VW 113 905 205 L, a od sierpnia 1968 113 905 205. Wytwórnia VW przewiduje po 10 000 km przebiegu czyszczenie styków przerywacza, regulację ich odstępu, smarowania wałka lacza i krzywki przerywacza oraz ustawienie momentu zapłonu, natomiast po 20 000 km wymianę styków przerywacza, sprawdzenie kąta zwarcia i momentu zapłonu. Zakopcone lub nieznacznie nadpalone styki możn...