Aby zapobiec nadmiernemu przegrzewaniu się oleju, do układu smarowania silnika włączona jest chłodnica oleju 12. Chłodnica znajduje się w zasięgu dmuchawy. Olej po przejściu przez chłodnicę obniża temperaturę o ok. 200C. Wytwórnia VW dopuszcza w całkowicie sprawnym silniku zużycie oleju 0,3 1/1000 km. Normalnym zjawiskiem jest większe zużycie oleju podczas jazdy z maksymalną prędkością oraz podczas upałów. Jednak w miarę...
Samochody VW są wyposażone w mechaniczną, czterobiegową skrzynkę biegów zblokowaną z przekładnią główną. W zależności od wykonania zsynchronizowane są biegi II, III i IV lub wszystkie biegi jazdy do przodu. Koła ze skośnymi zębami, stale zazębione, zapewniają cichą pracę przekładni. Wsteczny bieg włącza się przez przesunięcie koła przesuwnego z zębami ostymi. Koło przenosi napęd z wałka pośredniego na główny, powodując z...
Samochody VW nie wymagają docierania. Ich eksploatacja od pierwszego dnia może odbywać się normalnie, bez żadnych ograniczeń. Wytwórnia przestrzega jednak przed przekraczaniem określonych prędkości na poszczególnych biegach. Oczywiście, w razie konieczności szybkiego wyprzedzenia można na krótkim odcinku drogi przekroczyć podane prędkości, np. przyspieszyć na II biegu do 60 lub na III do 95 km/h. Samochody VW odznaczają się ...