Zwiedzamy fabrykę samochodów

Pierwszy samochód z silnikiem spalinowym zbudowano około roku 1863, a więc przeszło sto lat temu. Konstrukcje pierwszych samochodów były podobne do powozów konnych. Ale nawet najprostsze samochody nie były budowane przez jednego konstruktora lub mechanika. Konstruktorzy zamawiali np. resory u kowala, części silnika u ślusarza, nadwozie u stolarza, koła u kołodzieja itp. Następnie sam konstruktor pracował przy budowie pojazdu, ulepszał, przerabiał mechanizmy i po kilku miesiącach samochód był gotowy. Gromadzone przez okres stu lat doświadczenia umożliwiły...

Budujemy kartonowy model silnika dwusuwowego

Najpierw łączymy tłok z korbowodem, następnie korbowód z wałem korbowym. Dopiero tak zmontowane części wkładamy pod ściankę przednią, wsuwając tłok w prowadnicę. Z kolei środek wału korbowego łączymy ze ścianką tylną w poprzednio wyznaczonym punkcie. Po zmontowaniu wszystkich trzech punktów obrotowych przyklejamy dolne zakładki B i C ścianki przedniej do dolnych krawędzi ścianki tylnej. Punkty, w których należy wstawić nity łączące części ruchome, oznaczono krzyżykami. Nity łączące można wykonać ze zwykłych pinesek. Na ostrze wciśnię...

Łożyska rozrusznika

Łożyska rozrusznika są skonstruowane jako długotrwale utrzymujące smar. Niemniej jednak przynajmniej raz na rok należy sprawdzić swobodę obracania się wirnika oraz stan szczotek i komutatora. Uszkodzenia elektromagnetycznego włącznika zdarzają się bardzo rzadko. Jednak w razie stwierdzenia jego niedomagań rozrusznik należy oddać do naprawy w warsztacie elektrotechnicznym. W celu sprawdzenia stanu szczotek i komutatora należy: — wykręcić obie śruby mocujące pokrywę, — zdjąć pokrywę, — obejrzeć dokładnie szczotki i szczotkotrzymacze, — odł...

Silniki o tłokach wirujących

Samochody VW wyposażone są w prądnice prądu stałego o mocy 180 W z samoczynnymi regulatorami. Stosowane są prądnice BOSCH LI/REG 180/2500 FL lub VW 111 903 021 F oraz regulatory BOSCH RS/TAA 180/6/4 lub VW 113 903 801 C. Przełożenie między wałem korbowym a prądnicą wynosi 1 : 1,8. Do sierpnia 1966 r. regulator był umieszczony bezpośrednio na pradnicy. Włączenie regulatora następowało przy 1800+1850 obr/min prądnicy BOSCH lub przy 1600 obr/min prądnicy VW. Prądnica dostarczała 180 W przy 1500 obr/min wału korbowego, co odpowiadało jeździe na IV biegu z...

Najnowsze zdjęcia w galerii citroen-wdroge.net:

226#olx citroen c3 , #kasowanie inspekcji citroen c5 , #salon citroen bydgoszcz , #auto moto gratka , #szybcy i wściekli 7 cda , #citroen c5 forum , #citroen c8 opinie , #klub cytrynki , #serwis citroen bydgoszcz , #komunikaty citroen c5 ,