Przez dluzszy okres czasu uwazano, ze jedynym powodem wywolujacym opory podczas toczenia sie kola po nawierzchni jest tarcie

Przez dłuższy okres czasu uważano, że jedynym powodem wywołującym opory podczas toczenia się koła po nawierzchni jest tarcie. Bardziej szczegółowa analiza wykazuje, że przymusowe przesuwania się poszczególnych elementów opony są równoważone przez jej sprężystość (sprężystość poszczególnych elementów powierzchni opony w kierunku stycznym do nawierzchni). Wskutek tego ślizganie się elementów opony po nawierzchni jest nieznaczne i jeszcze zmniejsza się w wyniku odkształcenia się poszczególnych elementów sprężystego materiału opony, znajdujących się w styku z nawierzc...

Układ kierowniczy

Układ kierowniczy samochodów VVV składa się z mechanizmu kierowniczego i mechanizmu zwrotniczego. Mechanizm kierowniczy składa się z koła kierownicy, wału kierownicy, przekładni kierowniczej i ramienia kierowniczego. Mechanizm zwrotniczy, składający się z poprzecznych drążków kierowniczych, służy do skręcania kół kierowanych odpowiednio do przekazywanych na niego przez mechanizm kierowniczy ruchów koła kierownicy. Elementy mechanizmu zwrotniczego są ze sobą połączone za pomocą przegubów kulistych, co umożliwia zmianę ich wzajemnego położenia. Drążki kierownicze wykonane z...

Prawidłowe wykorzystanie silnika i skrzynki biegów

Jazdę można rozpocząć bezpośrednio po uruchomieniu silnika. Dopóki jednak silnik nie nagrzeje się dostatecznie, nie należy jechać z dużą prędkością obrotową. W czasie silnych mrozów zaleca się przejechać kilkaset metrów na drugim lub trzecim biegu. Duży wpływ na bezpieczeństwo jazdy wywiera prawidłowa pozycja kierowcy oraz prawidłowy sposób trzymania kierownicy. Fotel kierowcy powinien być na tyle odsunięty do tyłu, aby można było trzymać kierownicę wyciągniętymi lub tylko lekko zgiętymi rękami. W takiej pozycji kierowca najmniej męczy się, a obracanie koł...

Rekrutacja płuca u pacjentów z zespołem ostrej niewydolności oddechowej

Aby zapobiec nadmiernemu przegrzewaniu się oleju, do układu smarowania silnika włączona jest chłodnica oleju 12. Chłodnica znajduje się w zasięgu dmuchawy. Olej po przejściu przez chłodnicę obniża temperaturę o ok. 200C. Wytwórnia VW dopuszcza w całkowicie sprawnym silniku zużycie oleju 0,3 1/1000 km. Normalnym zjawiskiem jest większe zużycie oleju podczas jazdy z maksymalną prędkością oraz podczas upałów. Jednak w miarę zużywania się poszczególnych elementów silnika wzrasta również zużycie oleju nawet w przeciętnych warunkach eksploatacji. Jeżeli zużycie olej...

Najnowsze zdjęcia w galerii citroen-wdroge.net:

226#olx citroen c3 , #kasowanie inspekcji citroen c5 , #salon citroen bydgoszcz , #auto moto gratka , #szybcy i wściekli 7 cda , #citroen c5 forum , #citroen c8 opinie , #klub cytrynki , #serwis citroen bydgoszcz , #komunikaty citroen c5 ,