Koła i ogumienie

Samochody VW 1200 miały do 1952 r. ogumienie 5.00 — 16, które zostało zastąpione następnie ogumieniem 5.60 15. Od sierpnia 1956 r. na obręcze kół montowane są opony bezdętkowe. Ciężar kompletnego koła wynosi 13 kG. Od sierpnia 1965 r. zastosowano lżejsze tarcze kół z otworami. Od sierpnia 1966 r. wprowadzono do samochodów VW 1500 nowe tarcze kół, mocowane czterema śrubami M14 (poprzednio 5 śrub Ml 2). Od sierpnia 1967 r. te same tarcze zastosowano do samochodów VW 1200 i VW 1300. Promień statyczny opony wynosi 304 mm, a promień dynamiczny 307 mm przy prędkości 60 km/h. Prawidłowe ciśnienie powietrz...

Prądnica i regulator prądnicy

Samochody VW wyposażone są w prądnice prądu stałego o mocy 180 W z samoczynnymi regulatorami. Stosowane są prądnice BOSCH LI/REG 180/2500 FL lub VW 111 903 021 F oraz regulatory BOSCH RS/TAA 180/6/4 lub VW 113 903 801 C. Przełożenie między wałem korbowym a prądnicą wynosi 1 : 1,8. Do sierpnia 1966 r. regulator był umieszczony bezpośrednio na pradnicy. Włączenie regulatora następowało przy 1800+1850 obr/min prądnicy BOSCH lub przy 1600 obr/min prądnicy VW. Prądnica dostarczała 180 W przy 1500 obr/min wału korbowego, co odpowiadało jeździe na IV biegu z prędkością ok. 50 km/h. Od sierpnia 1_966 zastos...

Budowa samochodu

Zbiornik paliwa 13 podwieszony jest pod płytą bagażnika. Z prawej strony pod płytą bagażnika znajduje się elastycznie zawieszony tłumik 17. Oczywiście, najlepiej poznamy budowę samochodu porównując opisy i rysunki z rzeczywistym rozmieszczeniem części i zespołów w prawdziwym samochodzie. Oglądając np. od spodu płytę podłogową samochodu FIAT 1 27, zauważymy, że wzdłuż nadwozia przymocowane są równolegle trzy rurki stalowe. Wiemy z opisów, że jedna rurka doprowadza płyn hamulcowy do kół tylnych; drugą rurką płynie benzyna ze zbiornika do pompy paliwa. Odszukawszy początek i koniec rurki trzeci...

Tłoki nieprzecinane

W modelach VW 1300 i VW 1500 w przedniej części nadwozia, poniżej drzwi, znajdują się również wloty ciepłego powietrza, które można otwierać lub zamykać. Za pomocą lewej dźwigni można regulować nadmuch ciepłego powietrza do tylnego przedziału nadwozia. Ciepłe powietrze napływa po podniesieniu dźwigni do góry. Jeżeli przy włączonym ogrzewaniu boczne okienko zostanie uchylone, efektywność rozchodzenia się ciepła znacznie wzrośnie, gdyż będzie ułatwiony przepływ ciepłego powietrza. Gdy temperatura zewnętrzna jest niska, zaleca się na początku jazdy nie otwierać nadmuchu ciepłego powietrza do tylnego pr...

Najnowsze zdjęcia w galerii citroen-wdroge.net:

226#kasowanie inspekcji citroen c5 , #salon citroen bydgoszcz , #auto moto gratka , #szybcy i wściekli 7 cda , #citroen c5 forum , #citroen c8 opinie , #klub cytrynki , #serwis citroen bydgoszcz , #komunikaty citroen c5 , #depollution system faulty ,