Następnie reguluje się kolejno luzy drugiego, trzeciego i czwartego cylindrów (mimo że kolejność zapłonu jest 1—4—3—2). W tym celu należy obracać wał korbowy w lewo dotąd, aż za każdym razem palec rozdzielacza obróci się 0 90 0. Wytwórnia zaleca podczas każdej regulacji zaworów wymieniać uszczelki pokrywy zaworów. Po zakończeniu regulacji i uruchomieniu silnika należy sprawdzić, czy nie ma przecieków oleju spod pokryw. W razie trudności nabycia oryginalnych uszczelek, można je wyciąć z arkusza płyty korkowej. Jeżeli wał rozrządu nie jest uszkodzony, a ...
Niejednokrotnie przyczyną różnych stuków jest obluzowanie śrub mocujących do silnika prądnicę, rozrusznik lub filtr powietrza do gaźnika. Dlatego też przed uruchomieniem silnika trzeba sprawdzić zamocowanie osprzętu. Zbyt wczesny zapłon, niewłaściwie dobrane świece zapłonowe oraz paliwo o zbyt małej liczbie oktanowej podczas pracy silnika ze zwiększonym obciążeniem powodują dzwoniące stuki o częstotliwości odpowiadającej zapłonom w silniku. Stuki te zanikają w miarę zwiększania prędkości obrotowej silnika lub zmniejszenia Obciążenia. Powodem ich jest detonacyjne spalanie paliwa...
Dwukrotne zwiększenie prędkości samochodu powoduje wiec czterokrotny wzrost siły odśrodkowej, czterokrotne zwiększenie prędkości powoduje szesnastokrotny wzrost siły odśrodkowej itd. Natomiast zmiana wielkości promienia łuku, po którym porusza się samochód, jest wprost proporcjonalna do wielkości siły odśrodkowej. Jeżeli na zakręcie jezdnia nie jest pochylona, to sile odśrodkowej, tzn. bocznemu znoszeniu samochodu, przeciwdziała tylko siła przyczepności kół do nawierzchni. Siła ta równa się iloczynowi ciężaru samochodu i współczynnika przyczepności (G • g). Boczne ...