xc60 volvo 2010

Silnik

Niejednokrotnie przyczyną różnych stuków jest obluzowanie śrub mocujących do silnika prądnicę, rozrusznik lub filtr powietrza do gaźnika. Dlatego też przed uruchomieniem silnika trzeba sprawdzić zamocowanie osprzętu. Zbyt wczesny zapłon, niewłaściwie dobrane świece zapłonowe oraz paliwo o zbyt małej liczbie oktanowej podczas pracy silnika ze zwiększonym obciążeniem powodują dzwoniące stuki o częstotliwości odpowiadającej zapłonom w silniku. Stuki te zanikają w miarę zwiększania prędkości obrotowej silnika lub zmniejszenia Obciążenia. Powodem ich jest detonacyjne spalanie paliwa w cylindrach...

Więcej »

Kierowalność samochodu i stateczność ruchu

Kierowalnością samochodu nazywa się skłonność do przyjmowania kierunku ruchu nadawanego mu przez kierowcę kołem kierownicy i utrzymywania tego kierunku podczas jazdy ze Średnią lub dużą prędkością. Statecznością ruchu samochodu, określoną popularnie jako „dobre trzymanie się drogi”, nazywa się skłonność samochodu do samoczynnego utrzymywania kierunku ruchu nadanego przez kierowcę za pomocą ustawienia kół przednich oraz skłonność do samoczynnego powracania do nadanego kierunku ruchu w przypadku wytrącenia z niego przez krótkotrwały impuls zewnętrzny. [patrz ...

Więcej »

Oprócz tego, przy produkowanym obecnie ogumieniu samochodowym nalezy uwzglednic jeszcze nacisk Pk na powierzchnie dotyku, spowodowany sprezystoscia materialu opony

Oprócz tego, przy produkowanym obecnie ogumieniu samochodowym należy uwzględnić jeszcze nacisk Pk na powierzchnię dotyku, spowodowany sprężystością materiału opony. Jak wynika z doświadczeń, wielkość tego nacisku nie jest duża i może być przyjmowana średnio 0,5 kGfcm2. Nacisk jednostkowy na płaszczyznę dotyku do nawierzchni będzie więc: P=pw+h Zagadnienie oporu ruchu wskutek poślizgu opony samochodu po nawierzchni byłoby wyczerpane, gdyby materiał zarówno w ogumieniu, jak i w nawierzchni był idealnie sprężysty oraz gdyby powstające odkształcenia mogły być uważane za procesy odwracalne. Ma...

Więcej »

Ból u osób starszych

W dotychczasowych opisach wyjaśniliśmy budowę oraz działanie poszczególnych urządzeń, mechanizmów i zespołów samochodu. Zanim poznamy, jak tworzą one konstrukcję samochodu, dla podsumowania przypomnijmy ich przeznaczenie. SILNIK — jest źródłem napędowym całego pojazdu. W silniku następuje zamiana energii cieplej (spalanie benzyny) na energię mechaniczną. Jak koń ciągnie wóz, tak silnik ciągnie samochód. SPRZĘGŁO — służy do rozłączania układu napędowego pomiędzy silnikiem a skrzynką biegów. Przy częściowym włączeniu sprzęgło umożliwia łagodne ruszenie z miejsca.

http://www.checinytriathlon.com.pl 751#pozycje w samochodzie , #otomoto duster , #ford focus rs ceny , #silnik volkswagen , #arteon volkswagen , #seat altea otomoto , #rostankowski otomoto , #naklejki na samochody allegro , #vw touareg 2006 , #folwark samochodowy kielce ,