Wszystkie wyłączniki i przełączniki samochodowych urządzeń elektrycznych działają podobnie jak wyłączniki ścienne w domowej instalacji elektrycznej: służą do przerywania lub włączania dopływu prądu do odbiorników. Całość instalacji elektrycznej samochodu zabezpieczona jest (na wypadek awarii) bezpiecznikami, których działanie podobne jest do działania „korków” w domowej instalacji elektrycznej. Na przykład między akumulatorem a reflektorem włączony jest bezpiecznik topikowy, którego cienki drucik w razie zwarcia lub przeciążenia topi się i przerywa obwód prądu. W metalowych obudowach, np. ...
Po naciśnięciu na przycisk prąd dopływa do elektromagnesu, który jest sprzężony z przerywaczem, i wprawia w drgania membranę. Prąd doprowadzany jest przewodem, znajdującym się w rurze kolumny kierownicy, do węglowych styków ślizgowych w piaście koła kierownicy. W samochodach o podwoziach od nr 2 533 000 (połowa 1959 r.) do nr 4 010 095 (połowa 1961 r.) może się zdarzyć, że sygnał zacznie działać, gdy jednym kluczykiem włączy się rozrusznik, a drugi kluczyk (połączony metalowym kółkiem wisiorka) dotknie do kolumny kierownicy. Zaleca się w takim przypadku przewód z zacisku przełączyć do zacisku...
Z kolei należy jeszcze raz powoli pokręcić w prawo i w lewo wkrętem regulacji składu mieszanki w celu znalezienia takiego położenia, przy którym silnik będzie pracował najbardziej równomiernie i z największą prędkością obrotową. Po zakończeniu tej czynności należy jeszcze raz w razie potrzeby zmniejszyć prędkość obrotową biegu jałowego, pokręcając wkręt położenia przepustnicy w lewo. Jeżeli obroty biegu jałowego są prawidłowo wyregulowane, silnik nie powinien przerywać pracy po nagłym otwarciu i przymknięciu przepustnicy pedałem przyspieszenia, natomiast powinien pracować z prędkością o...