Silnik dwusuwowy

Gotowe nadwozie unoszone jest teraz specjalnymi transporterami do góry i przesuwa się już wysoko nad głowami pracujących robotników. W jednym punkcie spotykają się dwa poziomy dwóch różnych linii: u góry nadwozie, a u dołu kompletne zespoły podwozia. Po połączeniu podwozia z nadwoziem, co wykonywane jest równocześnie w kilkunastu samochodach, na linii końcowej montuje się jeszcze koła i wykonuje prace wykończeniowe, a więc montuje listwy ozdobne, lusterka itp. Nawet największe fabryki samochodów nie wytwarzają wszystkich części i zespołów potrzebnych do montażu danego typu samoc...

Poznajemy konstrukcję typowych samochodów

W dotychczasowych opisach wyjaśniliśmy budowę oraz działanie poszczególnych urządzeń, mechanizmów i zespołów samochodu. Zanim poznamy, jak tworzą one konstrukcję samochodu, dla podsumowania przypomnijmy ich przeznaczenie. SILNIK — jest źródłem napędowym całego pojazdu. W silniku następuje zamiana energii cieplej (spalanie benzyny) na energię mechaniczną. Jak koń ciągnie wóz, tak silnik ciągnie samochód. SPRZĘGŁO — służy do rozłączania układu napędowego pomiędzy silnikiem a skrzynką biegów. Przy częściowym włączeniu sprzęgło umożliwia łagodne ruszenie z mie...

SILA POCIAGOWA I OPORY RUCHU

SILA POCIĄGOWA I OPORY RUCHU . 1. RUCH POJAZDÓW KONNYCH Siłą pociągową pojazdów konnych jest koń praktyczna siła pociągowa konia jest równa l/S jego ciężaru. Przez pojęcie siły pociągowej rozumiemy siłę powodującą poruszanie się pojazdu po drodze. Poruszający się po drodze pojazd napotyka opory ruchu, zależne od następujących czynników: 1) średnicy koła pojazdu im większa jest średnica koła d, tym mniejszy jest opór powstający podczas toczenia się koła po drodze zmiana oporu jest odwrotnie proporcjonalna do V 2) materiału obręczy koła materiał ten ma wpływ na wielko...

Woda, alkohol oraz frakcje ropy naftowej wcale nie dzialaja na te materialy.

Do grudnia 1953 r. rozdzielacze zapłonu były wyposażone w odśrodkowe regulatory wyprzedzenia zapłonu. Od stycznia 1954 r. do lipca 1960 r. aparaty zapłonowe miały odśrodkowe i podciśnieniowe regulatory wyprzedzenia zapłonu. Od sierpnia 1960 r. aparaty zapło— nowe mają tylko regulatory podciśnieniowe. Od sierpnia 1967 r. zastosowano w samochodach VW Automatik regulatory odśrodkowe i podciśnieniowe, a do sierpnia 1970 r. we wszystkich samochodach VW podwójne regulatory podciśnieniowe. Aparat zapłonowy nie ma więc w większości samochodów odśrodkowego regulatora wyprzedzenia za...

Najnowsze zdjęcia w galerii citroen-wdroge.net:

226#vw de konfigurator , #serwis citroen warszawa , #depollution system faulty citroen , #wartburg forum , #olx citroen c5 , #olx citroen berlingo , #forum citroen c5 , #moto gratka samochody osobowe , #olx citroen c3 , #kasowanie inspekcji citroen c5 ,