orlen hurtowe ceny paliw archiwum

Jazda samochodem w górach

Hamując silnikiem podczas zjeżdżania ze wzniesienia nie należy wyłączać zapłonu. Pedał przyspieszenia powinien być tak ustawiony, jak do pracy silnika na wolnych obrotach. Wyłączenie zapłonu powoduje skraplanie się paliwa na Ściankach cylindrów, które następnie zmywając olej będzie przedostawało się do miski olejowej silnika. Będzie to z kolei powodowało przyspieszone zużycie elementów silnika. W skrajnym przypadku, kiedy zawodzą hamulce, a hamujące działanie silnika okazuje się niedostateczne i samochód coraz bardziej zwiększa prędkość, należy wybrać jak najpręd...

Więcej »

Jazda w nocy

Trzeba pamiętać, że widoczność zależy nie tylko od jakości reflektorów samochodu, lecz także od barwy i kontrastu przedmiotów. Podczas jazdy samochodu reflektory oświetlają pewien odcinek drogi, poza którym widoczność jest bardzo niewielka. W związku z tym samochody, furmanki lub piesi, znajdujący się na poboczu, zwłaszcza na zakrętach, mogą być słabo widoczni. Nieraz trudno jest zawczasu dostrzec i ocenić niebezpieczeństwo. Sytuacja pogarsza się jeszcze, gdy kolor lakieru samochodu lub ubrania pieszego mało kontrastuje z otoczeniem. Prędkość jazdy w nocy powi...

Więcej »

Przez dluzszy okres czasu uwazano, ze jedynym powodem wywolujacym opory podczas toczenia sie kola po nawierzchni jest tarcie

Przez dłuższy okres czasu uważano, że jedynym powodem wywołującym opory podczas toczenia się koła po nawierzchni jest tarcie. Bardziej szczegółowa analiza wykazuje, że przymusowe przesuwania się poszczególnych elementów opony są równoważone przez jej sprężystość (sprężystość poszczególnych elementów powierzchni opony w kierunku stycznym do nawierzchni). Wskutek tego ślizganie się elementów opony po nawierzchni jest nieznaczne i jeszcze zmniejsza się w wyniku odkształcenia się poszczególnych elementów sprężystego materiału opony, znajdujących się w styku z naw...

Więcej »

Monopol.

Podczas badań silnika zdejmowane są różne charakterystyki. Użytkownika samochodu interesuje jednak najbardziej eksploatacyjna, a więc krzywa mocy i krzywa momentu obrotowego. Upraszczając nieco zagadnienie można powiedzieć, że charakterystyka silnika jest tym bardziej korzystna, im bardziej stromo wznosi się do góry krzywa mocy i im bardziej płaski przebieg ma krzywa momentu obrotowego. Na podstawie zamieszczonych wykresów można stwierdzić, że wszystkie trzy silniki VW mają bardzo korzystną charakterystykę. Przyrost mocy do maksimum następuje w stosunkowo wąskim zakresie prędko...

Więcej »
http://www.dobrabudowa.com.pl 751# , #umowa kupna sprzedaży doc , #otomoto części samochodowe używane , #pozycje w samochodzie , #otomoto duster , #ford focus rs ceny , #silnik volkswagen , #arteon volkswagen , #seat altea otomoto , #rostankowski otomoto ,