Cztery mity samochodowe

Układ kierowniczy

Układ kierowniczy samochodów VVV składa się z mechanizmu kierowniczego i mechanizmu zwrotniczego. Mechanizm kierowniczy składa się z koła kierownicy, wału kierownicy, przekładni kierowniczej i ramienia kierowniczego. Mechanizm zwrotniczy, składający się z poprzecznych drążków kierowniczych, służy do skręcania kół kierowanych odpowiednio do przekazywanych na niego przez mechanizm kierowniczy ruchów koła kierownicy. Elementy mechanizmu zwrotniczego są ze sobą połączone za pomocą przegubów kulistych, co umożliwia zmianę ich wzajemnego położenia. Drążki kierownicze w...

Więcej »

Regulacja

Po przebiegu każdych 10 000 km należy sprawdzić luz miedzy okładzinami ciernymi a bębnem hamulcowym i w razie potrzeby wyregulować go. O konieczności regulacji świadczy również zwiększony skok jałowy pedału hamulca (prawidłowy luz 25+35 mm). Regulację przeprowadza się przy każdym kole oddzielnie. Najwygodniej jest, gdy samochód znajduje się na podnośniku i wszystkie koła są odciążone. Do regulacji służą ząbkowane nakrętki, które można pokręcać przez okienka w bębnie hamulcowym. Każdą szczękę hamulcową zbliża się do bębna hamulcowego przez pokr...

Więcej »

Budowa samochodu

Zbiornik paliwa 13 podwieszony jest pod płytą bagażnika. Z prawej strony pod płytą bagażnika znajduje się elastycznie zawieszony tłumik 17. Oczywiście, najlepiej poznamy budowę samochodu porównując opisy i rysunki z rzeczywistym rozmieszczeniem części i zespołów w prawdziwym samochodzie. Oglądając np. od spodu płytę podłogową samochodu FIAT 1 27, zauważymy, że wzdłuż nadwozia przymocowane są równolegle trzy rurki stalowe. Wiemy z opisów, że jedna rurka doprowadza płyn hamulcowy do kół tylnych; drugą rurką płynie benzyna ze zbiornika do pompy paliwa. ...

Więcej »

ZASTRZAL PODSKORNY PODSTAWOWEGO CZLONKA PALCA

Najbardziej istotny jest stan blach nadwozia. Rozległe wgniecenia, popękania lub wybrzuszenia świadczą o znacznym zużyciu i konieczności poważnej naprawy. Znacznie gorzej jednak przedstawia się sytuacja, gdy blachy są w dużym stopniu skorodowane. Świadczy to o zniszczeniu nadwozia, czyli najdroższego zespołu samochodu. Sprawdzając stopień skorodowania blach nadwozia należy zwrócić przede wszystkim uwagę na miejsca, które podlegają korozji najszybciej. Są to zwykle: wnęki kół, błotniki w miejscu ich styku z nadwoziem, progi, dolne części słupków drzwiowych ...

Więcej »
Cztery mity samochodowe 751#arteon volkswagen , #seat altea otomoto , #rostankowski otomoto , #naklejki na samochody allegro , #vw touareg 2006 , #folwark samochodowy kielce , #ceny paliwa olsztyn , #auto komis suwałki , #77 kw ile to koni , #bmw seria 9 ,