Tylne zawieszenie jest niezależne, most napędowy wahliwy i wahacze wzdłużne. Resorowanie na poprzecznych okrągłych drążkach skrętnych i amortyzatorach teleskopowych. Od sierpnia 1966 r. w modelach VW 1300 i VW 1500 wprowadzono drążek wyrównawczy w tylnym zawieszeniu, aby zmniejszyć przechył pojazdu na zakręcie. W związku z tym zastosowano bardziej elastyczne drążki skrętne. Zmieniono średnicę drążka skretnego na 21 mm. Rozstaw kół tylnej osi zwiększono 0 58 mm, do 1380 mm. Łożyska tylnych kół są smarowane olejem znajdującym się w skrzynce biegów i przek...
Ważniejsze połączenia gwintowe elementów silnika powinny być dokręcane za pomocą klucza dynamometrycznego odpowiednim momentem. Są to połączenia:
— nakrętki Śrub łączących kadłub silnika M12X1 , 5 — 3,5 kGm
— nakrętki i śruby łączące kadłub silnika MB — 2,0 kGm
— nakrętki mocujące głowicę MIO — 3,2 kGm
— nakrętki korbowodów M9X1 — 3+3,5 kGm
— nakrętka koła pasowego prądnicy M 12 X 1,5 — 5,5 -6,5 kGm
— śruba specjalna koła pasowego na wale korbowym M20X 1,5 kGm
— nakrętki mocujące obudowę silnika z zespołem napędowym ...
Opory ruchu pokonuje się za pomocą siły pociągowej, która powinna być większa od oporów ruchu, gdyż wtedy pojazd może ruszyć z miejsca. Po odjęciu ciężaru wozu otrzymamy ładunek netto, który może przewieźć koń w danych warunkach drogowych: 4874 - 400 = 4474 kG Warunki przewozowe dla drogi w terenie płaskim o nawierzchni tłuczniowej dobrej i suchej: G = (0,2 . 375) - (375 . 0,005)= 2089 kG 0,03 + 0,005 Ładunek netto 2089 - 400 = 1689 kG. Dla drogi gruntowej gliniastej mokrej j = 0,20: G = (0,2 . 375) - (375 . 0,005)= 334 kG 0,03 + 0,2 koń ledwo uciągnie pusty w...