citroen serwis warszawa
citroen serwis warszawa – Części citroen

O świecach, które nie świecą

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Wiemy z opisu działania silnika, że pod koniec suwu sprężania następuje zapłon mieszanki paliwowej. Do wywołania zapłonu konieczna jest iskra elektryczna; wytwarza ją układ zapłonowy, w którego skład wchodzą: świeca zapłonowa, cewka zapłonowa, przerywacz, wyłącznik zapłonu (oraz ew. rozdzielacz zapłonu). Świeca zapłonowa zapala mieszankę znajdującą się w komorze sprężania dzięki iskrze przeskakującej między elektrodami. Prąd wysokiego napięcia, potrzebny do wytworzenia iskry pomiędzy elektrodami świecy zapłonowej, można uzyskać przez przekształcenie niskiego napięcia prądu zasilającego instalację (12 V) na wysokie napięcie 15 000 V na zasadzie indukcji w urządzeniu, działającym podobnie jak transformator. Na żelaznej ramie nawinięte są dwa uzwojenia izolowanego drutu (przewodu). Uzwojenie pierwotne 2 ma kilka zwojów grubego drutu, a uzwojenie wtórne kilka tysięcy zwojów cienkiego drutu. Prąd przepływający w uzwojeniu pierwotnym z akumulatora po zamknięciu wyłącznika ulega wahaniom (zanikaniu i narastaniu) wskutek rozwierających się styków przerywacza. Zjawisko to wywołuje w uzwojeniu wtórnym (na zasadzie indukcji elektromagnetycznej) przepływ prądu. Napięcie prądu elektrycznego w uzwojeniu wtórnym będzie w przybliżeniu tyle razy większe, ile razy więcej zwojów ma uzwojenie wtórne w stosunku do uzwojenia pierwotnego. Osiąga ono wartość do kilkunastu tysięcy woltów. Ten prąd wysokiego napięcia płynie przez przewód do świecy zapłonowej 9, przeskakuje jako iskra elektryczna między elektrodami świecy i zapala mieszankę. Środkowa elektroda 10 oprawiona jest w porcelanowy izolator, natomiast boczna elektroda połączona jest z korpusem świecy i łączy się z masą samochodu. W miejsce transformatora w teoretycznym układzie zapłonowym zastosowano cewkę zapłonową. Miejsce wyłącznika zajmuje wyłącznik zapłonu, czyli popularna stacyjka włączana kluczykiem. Wahania prądu w uzwojeniu pierwotnym powoduje przerywacz, sterowany krzywką, napędzaną za pośrednictwem przekładni od wału korbowego silnika. Krzywka obracając się unosi styk ruchomy przerywacza i powoduje zanik prądu. Aby zapobiec iskrzeniu styków przerywacza, równolegle pomiędzy styki włączony jest specjalny kondensator. [Zobacz tez: citroen warszawa, citroen, citroen serwis warszawa]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)