Citroen – wynajem samochodów
Wynajem samochodów citroen i innych marek. Warszawa, kraków Poznań Gdańsk

Obsługa i eksploatacja samochodu

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Długotrwałe użytkowanie samochodu zależy w głównej mierze Od prawidłowej jego obsługi i eksploatacji. Pod pojęciem prawidłowej obsługi rozumie się nie tylko terminowe i zgodne ze wskazówkami wytwórni wykonywanie wszystkich czynności smarowniczych, regułacyjnych i kontrolnych, ale również stosowanie właściwych olejów, smarów i płynów eksploatacyjnych.Skomplikowane mechanizmy samochodu wymagają stosowania odpowiednich olejów i smarów, które zapewniają zmniejszenie tarcia, odprowadzanie ciepła, uszczelnianie luzów itp. W związku z tym właściwości olejów i smarów oraz płynów eksploatacyjnych są dostosowane do określonej konstrukcji zespołów i mechanizmów samochodu. Stosowanie innych niż zalecane przez wytwórnię samochodów olejów, smarów i płynów eksploatacyjnych jest zabronione, gdyż powoduje uszkodzenie lub przedwczesne zużycie odpowiednich zespołów lub mechanizmów.

Każdy użytkownik samochodu powinien dokładnie znać rozmieszczenie wszystkich tych punktów. Zaznajomienie się ze schematem smarowania potrzebne jest nie tylko do samodzielnej obsługi, lecz również umożliwia sprawdzenie prawidłowości pracy stacji obsługi, szczególnie nieautoryzowanej przez Wytwórnię VW. Wytwórnia zwraca przy tym szczególną uwagę na konieczność przestrzegania terminów smarowania poszczególnych elementów i zespołów. Następujące czynności należy wykonywać regularnie po przebiegu 5000, 15 000, 25 000 km itd. [hasła pokrewne: pompy ciepła, zabudowy samochodowe, wózki widłowe ]

  1. Silnik: wymiana oleju, czyszczenie filtru oleju, sprawdzenie szczelności układu smarowania.
  2. Zawiasy i zamki drzwi: smarowanie.
    1. Akumulator: sprawdzenie napięcia i poziomu elektrolitu (ewentualne uzupełnienie wodą destylowaną), Czyszczenie i smarowanie czopów biegunowych.
    2. Spryskiwacz szyb: napełnienie zbiornika, sprawdzenie dysz. Następujące czynności należy wykonywać regularnie po przebiegu 10 000, 20 000, 30 000 km itd.
    3. Silnik: wymiana oleju, czyszczenie filtru oleju, sprawdzenie szczelności układu smarowania.
    4. Skrzynka biegów z przekładnią główną: sprawdzenie poziomu oleju (ewentualnie uzupełnienie), sprawdzenie szczelności.
    5. Przednie zawieszenie: smarowanie (jeżeli przebieg samochodu w ciągu roku jest mniejszy niż 10 000 km, smarować raz na rok).
    6. Zawiasy i zamki drzwi: smarowanie (zawiasy drzwi należy smarować przynajmniej co 3 miesiące).
    7. Gaźnik: smarowanie przegubów dźwigni.
    8. Filtr powietrza: sprawdzenie, czyszczenie, ewentualnie nalanie świeżego oleju.
    9. Akumulator: sprawdzenie napięcia i poziomu elektrolitu (ewentualne uzupełnienie wodą destylowaną), czyszczenie i smarowanie czopów biegunów.
    10. Spryskiwacz szyb: napełnienie zbiornika, ustawienie dysz.

    Dodatkowo po przebiegu 50 000, 100 000 km itd.

    1. Skrzynka biegów i przekładnia główna: wymiana oleju.
    2. Łożyska kół przednich: czyszczenie i napełnienie smarem, wyregulowanie luzu poosiowego (bębny lub tarcze hamulcowe zdemontować).
    3. Łożyska kół tylnych w samochodach z wahaczami skośnymi osi tylnej: czyszczenie i napełnienie smarem (bębny hamulcowe i półosie zdemontować).
Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)