Citroen – wynajem samochodów
Wynajem samochodów citroen i innych marek. Warszawa, kraków Poznań Gdańsk

Odpowietrzanie układu

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Jeżeli nic ma przyrządu do zdalnego sterowania pedałem hamulca, to odpowietrzanie muszą wykonywać dwie osoby, których jedna wykonuje czynnaści przy odpowietrzniku, a druga na jej znak naciska na pedał hamulca. Odpowietrzanie układu rozpoczyna się od prawego tylnego koła, przechodząc następnie do lewego tylnego, prawego przedniego i kończąc na lewym przednim. Kolejność poszczególnych czynności przy każdym kole jest następująca:

— nacisnąć szybko i energicznie na pedał hamulca aż do oporu i odkręcić kluczem 7 mm odpowietrznik 0 1/2+1 obrotu — płyn popłynie rurką z układu do naczynia,

— zakręcić odpowietrznik i powoli, płynnie zwolnić nacisk na pedał hamulca,

— czynności te powtarzać dotąd, aż z rurki przestaną uchodzić pęcherzyki powietrza,

— po kilku naciśnięicach pedału hamulca uzupełnić płyn w zbiorniczku Świeżym płynem, gdyż płyn wypompowany z układu zawiera niewidoczne pęcherzyki powietrza i może się nadawać do użytku po odstaniu przez kilka dni,

— po odpowietrzeniu zakręcić odpowietrznik przy naciśniętym pedale, zdjąć rurkę gumową, na jej miejsce założyć osłonę gumową i płynnie zwolnić nacisk na pedał. [podobne: garaże blaszane, granulaty tworzyw, maszyny pakujące ]

O zapowietrzeniu hydraulicznego układu uruchamiającego Świadczy sprężynowanie pedału hamulca podczas hamowania. Przy pierwszym naciśnięciu pedał hamulca opada dość nisko. Dopiero po kilkakrotnym bezpośrednio następującym po sobie naciśnięciu na pedał ustawia się on wyżej (mniejszy luz) i stawia wyraźny opór.

W przypadku wymiany płynu hamulcowego w układzie na płyn o innym składzie oraz w razie zanieczyszczenia układu należy przemyć go w następujący sposób:

— zdjąć z odpowietrzników osłony gumowe, odkręcić odpowietrzniki wszystkich rozpieraczy i naciskając raz za razem na pedał hamulca wypompować z układu cały płyn,

— wlewając stopniowo do zbiorniczka spirytus denaturowany przepompowywać go do czasu, aż z odpowietrzników zacznie wypływać czysty spirytus, po czym przerwać dolewanie i wypompować cały spirytus z układu.

Od sierpnia 1967 r. samochody VW 1300 i VW 1500 są wyposażone w dwuobwodowe układy hamulcowe. Oddzielny układ obejmuje koła przednie i oddzielny koła tylne, a w związku z tym zastosowana jest podwójna pompa hamulcowa. Zmiana ta została podyktowana względami bezpieczeństwa, gdyż w razie uszkodzenia lub nieszczelności jednego układu niezależnie od niego działa drugi układ. Odpowietrzanie układu hamulcowego wykonuje się oddzielnie dla układu kół przednich i oddzielnie dla układu kół tylnych.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)