Citroen – wynajem samochodów
Wynajem samochodów citroen i innych marek. Warszawa, kraków Poznań Gdańsk

Oględziny na postoju

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Najbardziej istotny jest stan blach nadwozia. Rozległe wgniecenia, popękania lub wybrzuszenia świadczą o znacznym zużyciu i konieczności poważnej naprawy. Znacznie gorzej jednak przedstawia się sytuacja, gdy blachy są w dużym stopniu skorodowane. Świadczy to o zniszczeniu nadwozia, czyli najdroższego zespołu samochodu. Sprawdzając stopień skorodowania blach nadwozia należy zwrócić przede wszystkim uwagę na miejsca, które podlegają korozji najszybciej. Są to zwykle: wnęki kół, błotniki w miejscu ich styku z nadwoziem, progi, dolne części słupków drzwiowych oraz podłoga w miejscu mocowania wsporników tylnego zderzaka i tylnego zawieszenia. Trzeba przy tym pamiętać, że w nadwoziu samonośnym znaczne skorodowanie blach podłogowych może doprowadzić do poważnego wypadku lub co najmniej zniszczenia zespołów napędowych. Z kolei należy sprawdzić łatwość zamykania sie i otwierania drzwi oraz pokryw bagażnika i silnika. Istotna jest wielkość luzów na zawiasach drzwi. Trzeba również sprawdzić działanie zamków, podnośników szyb okiennych oraz stan uszczelek drzwi i okien. Szyba przednia powinna zapewnić dobrą widoczność, tzn. że na jej powierzchni nie powinno być rys, pęknięć, zmatowienia itp. Szyba tylna i szyby boczne powinny być również przejrzyste. Na ich narożach powinny znajdować się znaki fabryczne świadczące o tym, że szyby te zostały wykonane ze szkła bezpiecznego. Szyby boczne powinny przesuwać się w prowadnicach bez zbytnich luzów i jednocześnie bez większych oporów.

Wnętrze nadwozia. Przede wszystkim należy sprawdzić tabliczkę znamionową samochodu, nr silnika i nr podwozia i na tej podstawie ustalić zgodność roku produkcji z danymi, które są wpisane do dowodu rejestracyjnego samochodu. [hasła pokrewne: konstrukcje stalowe, hurtownia szkła, transport maszyn ] Następnie należy obejrzeć obicia tapicerskie i podłokietniki. Jeżeli w samochodzie były założone pokrowce, to siedzenia i oparcia będą w bardzo dobrym stanie, ale o tym jak długo był samochód eksploatowany będzie świadczył wygląd zewnętrzny podłokietników. Największe podejrzenia budzi zupełnie nowa tapicerka w używanym samochodzie. Oprócz tego we wnętrzu samochodu należy sprawdzić: jakość sprężyn w siedzeniach, stan szkieletów rurowych siedzeń i oparć, działanie mechanizmów przesuwania foteli oraz odchylania ich oparć. Przy szybie przedniej i tylnej trzeba sprawdzić, czy nie ma śladów zacieków. Z kolei sprawdza się tablicę rozdzielczą. Na tablicy rozdzielczej należy sprawdzić działanie poszczególnych wskaźników oraz ich oświetlenie.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)