Citroen – wynajem samochodów
Wynajem samochodów citroen i innych marek. Warszawa, kraków Poznań Gdańsk

Ogólna charakterystyka techniczna

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Jako podstawowy model omówiony jest samochód VW 1200 i silnik 34 KM. Przy pozostałych modelach podano jedynie dane techniczne, odróżniające te modele od modelu VW 1200 z silnikiem 34 KM. Podano również daty rozpoczęcia i ewentualnie zakończenia produkcji poszczególnych modeli oraz zewnętrzne cechy charakterystyczne, na podstawie których można rozpoznać poszczególne modele. Ze względu na to, że do takich samych lub bardzo mało różniących się samochodów typ 1 (podwozia i nadwozia) były i nadal mogą być montowane różne silniki, oddzielnie podano charakterystykę techniczną silników, a oddzielnie podwozi i nadwozi.

Charakterystyka techniczna silników

Silnik 25 KM. Silnik produkowany od grudnia 1947 r. do marca 1953 y. Wyróżnia się oddzielnym napędem dmuchawy i oddzielnym prądnicy.

Silnik 30 KM. Silnik produkowany od stycznia 1954 r. do lipca 1965 r. Wyróżnia Się brakiem samoczynnego urządzenia rozruchowego w gaźniku. Silnik produkowany od sierpnia 1960 r. Odróżnia się od silników 25 KM i 30 KM tym, że jego gaźnik jest wyposażony w samoczynne urządzenie rozruchowe.

Silnik 44 KM. Produkcję tego silnika rozpoczęto w sierpniu 1966 r. Silnik rozpoznaje się po tym, że filtr powietrza ma podwójny wlot. Poniżej zamieszczono dane techniczne odróżniające ten silnik od silnika 40 KM. [podobne: Przewozy bagażowe, beton architektoniczny, transport osobowy ]

Ocena stanu technicznego używanego samochodu na podstawie oględzin zewnętrznych nie jest całkowicie pewna ani dokładna. Niemniej jednak dokładne obejrzenie samochodu umożliwia sprawdzenie roku produkcji, ważniejszych usterek, wykrycie awarii oraz przybliżone określenie przebiegu, co nie zawsze pokrywa się licznikiem. Często na podstawie nawet drobnych szczegółów można wysnuć wnioski nie tylko o stanie technicznym samochodu, ale i o sposobie jego eksploatacji oraz prawdomówności właściciela. Oględziny najlepiej przeprowadzić na otwartej przestrzeni i przy dziennym oświetleniu. Trzeba przy tym pamiętać, że konieczne jest oddzielne sprawdzenie roku produkcji podwozia i silnika. Nierzadko zdarza się bowiem, że silnik jest o kilka lat nowszy, gdyż został wymieniony w czasie długotrwałej eksploatacji samochodu. Stan zewnętrzny nadwozia. Dokładne obejrzenie jest rzeczą bardzo istotną, gdyż wszelkie prace blacharskie i lakiernicze są bardzo drogie. Powierzchnia lakierowa powinna być błyszcząca, mieć jednakowy kolor bez zmiany odcieni i plam. Nie powinno być pęknięć, rys i Odprysków. Należy sprawdzić, czy samochód był lakierowany całkowicie lub częściowo w czasie eksploatacji, gdyż w ten sposób można określić zakres naprawy po wypadku. Jeżeli samochód nie był całkowicie przelakierowany, to można porównać odcień lakieru na zewnętrznych płatach nadwozia z odcieniem lakieru na tablicy rozdzielczej lub na drzwiach w pobliżu gumowych uszczelek.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)