citroen serwis warszawa
citroen serwis warszawa – Części citroen

Oprócz tego, przy produkowanym obecnie ogumieniu samochodowym nalezy uwzglednic jeszcze nacisk Pk na powierzchnie dotyku, spowodowany sprezystoscia materialu opony

Posted in Uncategorized  by admin
June 8th, 2018

Oprócz tego, przy produkowanym obecnie ogumieniu samochodowym należy uwzględnić jeszcze nacisk Pk na powierzchnię dotyku, spowodowany sprężystością materiału opony. Jak wynika z doświadczeń, wielkość tego nacisku nie jest duża i może być przyjmowana średnio 0,5 kGfcm2. Nacisk jednostkowy na płaszczyznę dotyku do nawierzchni będzie więc: P=pw+h Zagadnienie oporu ruchu wskutek poślizgu opony samochodu po nawierzchni byłoby wyczerpane, gdyby materiał zarówno w ogumieniu, jak i w nawierzchni był idealnie sprężysty oraz gdyby powstające odkształcenia mogły być uważane za procesy odwracalne. Materiały zwykle używane nie mają sprężystości bezwzględnej przejawia się to w zjawisku histerezy. Jeżeli zmierzymy odkształcenia ogumienia h, powstające pod wpływem obciążenia pionowego G, stopniowo wzrastającego do pewnej granicy, i przedstawimy to w postaci wykresu, otrzymamy krzywą abc. Przy odciążeniu ogumienia tym samym wielkościom odkształce będą odpowiadać mniejsze wielkości obciążeń. Wskutek tego otrzymamy inną krzywą def poniżej poprzednio otrzymanej krzywej abc. [przypisy: stacja kontroli pojazdów, serwis niszczarek, wyposażenie stajni ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: serwis niszczarek stacja kontroli pojazdów wyposażenie stajni