Połączenia gwintowe
Ważniejsze połączenia gwintowe elementów silnika powinny być dokręcane za pomocą klucza dynamometrycznego odpowiednim momentem. Są to połączenia:
— nakrętki Śrub łączących kadłub silnika M12X1 , 5 — 3,5 kGm
— nakrętki i śruby łączące kadłub silnika MB — 2,0 kGm
— nakrętki mocujące głowicę MIO — 3,2 kGm
— nakrętki korbowodów M9X1 — 3+3,5 kGm
— nakrętka koła pasowego prądnicy M 12 X 1,5 — 5,5 -6,5 kGm
— śruba specjalna koła pasowego na wale korbowym M20X 1,5 kGm
— nakrętki mocujące obudowę silnika z zespołem napędowym MC — 2,5 kGm
— nakrętka koła zamachowego M28 X 1 , 5 — 30,0 kGm
Głowica mocowana jest do dwóch cylindrów za pomocą ośmiu nakrętek MIO. Nakrętki te powinny być dokręcane w dwóch etapach w różnej kolejności.
Do Polski importowane są z reguły oleje wielozakresowe.[więcej w: wartburg forum, forum citroen c5, moto gratka samochody osobowe ] Należy jednak zwrócić wagę, że oleje Selektol i f-125 są proponowane przez CPN jako zastępcze, powszechnie dostępne na rynku krajowym. Natomiast Wytwórnia VW nie zaleca stosowania tych olejów. Olej Selektol nadmiernie gęstnieje w okresie zimowym, zaś olej f-125, wg badań VW, jest olejem klasy SAË łow—20 (CPN podaje SAE łow—30) i w związku z tym jest zbyt rzadki w lecie, szczególnie podczas upałów. Własności myjące oleju typu HD powodują szybką zmianę jego barwy (ciemnienie). Jest to objaw normalny nawet w nowym i najbardziej prawidłowo pracującym silniku. Wytwórnia zaleca wymianę oleju w silniku co 5000 km. Jednak podczas eksploatacji zimowej olej „starzeje się”, tzn .traci swe własności smarne znacznie szybciej niż w okresie letnim. Wtryskiwanie paliwa i włączanie urządzenia wzbogacającego mieszankę powoduje rozrzedzenie oleju paliwem, które nie zdąży odparować w zimnym silniku. W związku z tym w zimie zaleca się wymieniać olej co 2500 km, zwłaszcza gdy samochód eksploatowany jest na krótkich odcinkach w ruchu miejskim. Jeżeli w tych warunkach samochód przebywa tylko kilkaset kilometrów miesięcznie, to olej należy wymieniać co 6+8 tygodni.