Citroen – wynajem samochodów
Wynajem samochodów citroen i innych marek. Warszawa, kraków Poznań Gdańsk

Połączenia gwintowe

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Ważniejsze połączenia gwintowe elementów silnika powinny być dokręcane za pomocą klucza dynamometrycznego odpowiednim momentem. Są to połączenia:

— nakrętki Śrub łączących kadłub silnika M12X1 , 5 — 3,5 kGm

— nakrętki i śruby łączące kadłub silnika MB — 2,0 kGm

— nakrętki mocujące głowicę MIO — 3,2 kGm

— nakrętki korbowodów M9X1 — 3+3,5 kGm

— nakrętka koła pasowego prądnicy M 12 X 1,5 — 5,5 -6,5 kGm

— śruba specjalna koła pasowego na wale korbowym M20X 1,5 kGm

— nakrętki mocujące obudowę silnika z zespołem napędowym MC — 2,5 kGm

— nakrętka koła zamachowego M28 X 1 , 5 — 30,0 kGm

Głowica mocowana jest do dwóch cylindrów za pomocą ośmiu nakrętek MIO. Nakrętki te powinny być dokręcane w dwóch etapach w różnej kolejności.

Do Polski importowane są z reguły oleje wielozakresowe.[więcej w: akcesoria samochodowe sklep, Wypożyczalnia busów, izolacja dachu ] Należy jednak zwrócić wagę, że oleje Selektol i f-125 są proponowane przez CPN jako zastępcze, powszechnie dostępne na rynku krajowym. Natomiast Wytwórnia VW nie zaleca stosowania tych olejów. Olej Selektol nadmiernie gęstnieje w okresie zimowym, zaś olej f-125, wg badań VW, jest olejem klasy SAË łow—20 (CPN podaje SAE łow—30) i w związku z tym jest zbyt rzadki w lecie, szczególnie podczas upałów.  Własności myjące oleju typu HD powodują szybką zmianę jego barwy (ciemnienie). Jest to objaw normalny nawet w nowym i najbardziej prawidłowo pracującym silniku. Wytwórnia zaleca wymianę oleju w silniku co 5000 km. Jednak podczas eksploatacji zimowej olej „starzeje się”, tzn .traci swe własności smarne znacznie szybciej niż w okresie letnim. Wtryskiwanie paliwa i włączanie urządzenia wzbogacającego mieszankę powoduje rozrzedzenie oleju paliwem, które nie zdąży odparować w zimnym silniku. W związku z tym w zimie zaleca się wymieniać olej co 2500 km, zwłaszcza gdy samochód eksploatowany jest na krótkich odcinkach w ruchu miejskim. Jeżeli w tych warunkach samochód przebywa tylko kilkaset kilometrów miesięcznie, to olej należy wymieniać co 6+8 tygodni.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)