citroen serwis warszawa
citroen serwis warszawa – Części citroen

Pompa paliwa

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Obsługa pompy paliwa polega na Okresowym czyszczeniu jej siatkowego filtru. Filtr należy oczyścić po przebiegu pierwszych 1000 km, a następnie co 10 000 km przebiegu. W celu wymiany przepony należy wykręcić wkrętakiem sześć wkrętów znajdujących się na obwodzie pompy. Wówczas można zdjąć górną część pompy. Przepona rzadko ulega uszkodzeniu wskutek zużycia eksploatacyjnego. Zniszczeniu ulega najczęściej wówczas, gdy została wykonana z niewłaściwego materiału lub wskutek działania paliwa i powietrza podczas długich przestojów samochodu. Następuje wówczas tzw. skruszenie przepony. Nieprawidłowo założona przepona może również ulec zużyciu w bardzo krótkim czasie. Wymieniając zużytą przeponę na nową należy pamiętać, że najpierw składa się obie części pompy, łącząc je dwoma przeciwległymi wkrętami, a następnie naciska się dźwignię, dzięki czemu przepona wygina się do dołu. Wówczas dopiero dokręca się pozostałe wkręty, na przemian po przekątnych wieloboku. Jeżeli nowa przepona nie zostanie odkształcona wstępnie, to podczas pracy pompy będzie ona ulegała zbyt silnemu napinaniu i wskutek tego może ulec szybkiemu zużyciu lub pęknięciu.

Zbiornik paliwa znajduje się w przedniej części samochodu. Do lipca 1967 r. wlew znajdował się pod pokrywą bagażnika. Od sierpnia 1967 r. pokrywa wlewu znajduje się z prawej strony nad przednim  błotnikiem. Zbiornik jest zaopatrzony we wlew z pokrywą, przewód odpowietrzający, przewód doprowadzający paliwo do pompy i miernik wskaźnika poziomu paliwa (z wyjątkiem VW 1200 Standard). [podobne: Renault Katowice, renault megane, serwis renault warszawa ] Pojemność zbiornika paliwa wynosi 40 1. Podczas obsługi sezonowej należy dokładnie sprawdzić, czy zbiornik nie przecieka, szczególnie wzdłuż złącz. Zaleca się, aby w okresie zimowym w zbiorniku było jak najwięcej paliwa. Zapobiega to tworzeniu się pary wodnej, która następnie skrapla się na ściankach zbiornika. Wytwórnia VW nie przewiduje okresowego płukania zbiornika paliwa. Byłaby to czynność dość kłopotliwa ze względu na konieczność wymontowania zbiornika z samochodu. Dlatego też zbiornik płucze się zwykle tylko przy okazji wymontowania go z samochodu (np. podczas naprawy). Trzeba natomiast korzystać tylko z czystego paliwa, bezpośrednio z firmowych dystrybutorów. Należy również pamiętać o tym, że przechowywanie paliwa w garażu jest nie tylko niecelowe, ale również szkodliwie wpływa na pracę silnika. Lotne pary benzyny i składników zwiększających liczbę oktanową wyparowują bowiem w krótkim czasie i paliwo zmienia swój skład chemiczny. Do lipca 1967 r. w samochodach VW był stosowany mechaniczny miernik poziomu paliwa. Pływak miernika był wykonany z tworzywa sztucznego. Od sierpnia 1967 r. zastosowano elektryczny miernik poziomu paliwa. W samochodach, które nie mają miernika poziomu paliwa, pod tablicą rozdzielczą znajduje się dźwignia kurka rezerwy paliwa. Rezerwa zawiera 5 1 paliwa

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)