Citroen – wynajem samochodów
Wynajem samochodów citroen i innych marek. Warszawa, kraków Poznań Gdańsk

Posts Tagged ‘akcesoria samochodowe sklep’

Połączenia gwintowe

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Ważniejsze połączenia gwintowe elementów silnika powinny być dokręcane za pomocą klucza dynamometrycznego odpowiednim momentem. Są to połączenia:

— nakrętki Śrub łączących kadłub silnika M12X1 , 5 — 3,5 kGm

— nakrętki i śruby łączące kadłub silnika MB — 2,0 kGm

— nakrętki mocujące głowicę MIO — 3,2 kGm

— nakrętki korbowodów M9X1 — 3+3,5 kGm

— nakrętka koła pasowego prądnicy M 12 X 1,5 — 5,5 -6,5 kGm

— śruba specjalna koła pasowego na wale korbowym M20X 1,5 kGm

— nakrętki mocujące obudowę silnika z zespołem napędowym MC — 2,5 kGm

— nakrętka koła zamachowego M28 X 1 , 5 — 30,0 kGm

Głowica mocowana jest do dwóch cylindrów za pomocą ośmiu nakrętek MIO. Nakrętki te powinny być dokręcane w dwóch etapach w różnej kolejności.

Do Polski importowane są z reguły oleje wielozakresowe.[więcej w: akcesoria samochodowe sklep, Wypożyczalnia busów, izolacja dachu ] Należy jednak zwrócić wagę, że oleje Selektol i f-125 są proponowane przez CPN jako zastępcze, powszechnie dostępne na rynku krajowym. Natomiast Wytwórnia VW nie zaleca stosowania tych olejów. Olej Selektol nadmiernie gęstnieje w okresie zimowym, zaś olej f-125, wg badań VW, jest olejem klasy SAË łow—20 (CPN podaje SAE łow—30) i w związku z tym jest zbyt rzadki w lecie, szczególnie podczas upałów.  Własności myjące oleju typu HD powodują szybką zmianę jego barwy (ciemnienie). Jest to objaw normalny nawet w nowym i najbardziej prawidłowo pracującym silniku. Wytwórnia zaleca wymianę oleju w silniku co 5000 km. Jednak podczas eksploatacji zimowej olej „starzeje się”, tzn .traci swe własności smarne znacznie szybciej niż w okresie letnim. Wtryskiwanie paliwa i włączanie urządzenia wzbogacającego mieszankę powoduje rozrzedzenie oleju paliwem, które nie zdąży odparować w zimnym silniku. W związku z tym w zimie zaleca się wymieniać olej co 2500 km, zwłaszcza gdy samochód eksploatowany jest na krótkich odcinkach w ruchu miejskim. Jeżeli w tych warunkach samochód przebywa tylko kilkaset kilometrów miesięcznie, to olej należy wymieniać co 6+8 tygodni.

Comments Off

Posts Tagged ‘akcesoria samochodowe sklep’

Połączenia gwintowe

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Sprawdzić działanie hamulca głównego i pomocniczego. Sprawdzić działanie układu ogrzewania i przewietrzania. Sprawdzić i wyregulować obroty biegu jałowego. W samochodzie z urządzeniem do oczyszczania spalin oraz we wszystkich modelach od 1971 r. ustawić moment zapłonu za pomocą lampy stroboskopowej oraz sprawdzić działanie regulatora przepustnicy. Przy okazji należy sprawdzić kilkakrotnie łatwość uruchamiania silnika. Umożliwi to określenie nie tylko silnika, lecz również rozrusznika, akumulatora oraz urządzeń elektrycznych. Jazda próbna umożliwia również wykrycie niedomagań silnika, sprzęgła i skrzynki biegów. Jadąc po nierównej nawierzchni można wykryć niedomagania zawieszenia (w szczególności amortyzaoraz układu kierowniczego.

Silnik VW o przeciwległym układzie cylindrów (boxer) jest zespolony ze skrzynką biegów i przekładnią główną. W samochodzie silnik umieszczony jest za tylną osią. Silnik docierany jest fabrycznie, w związku z czym wytwórnia VW nie przewiduje żadnych ograniczeń w początkowym Okresie jego eksploatacji. Kadłub silnika 11 ma pionową linię podziału. Przymocowany jest do obudowy zespołu napędowego, tj. do zblokowanej skrzynki biegów i przekładni głównej. Po odłączeniu od zespołu napędowego silnik można wyjąć z samochodu. Do wymontowania zaś zespołu napędowego z samochodu konieczne jest uprzednie wyjęcie silnika. Prace demontażowo— montażowe mogą odbywać się nad kanałem lub po podniesieniu samochodu na wysokość ok. 90 cm. Wszystkie cylindry 18 są współwymienne. Powinny być wymieniane razem z tłokami. Tłoki 20 mają po dwa pierścienie uszczelniające i po jednym zgarniającym. Zamki pierścieni powinny być rozstawione co 1200. [więcej w: akcesoria samochodowe sklep, Wypożyczalnia busów, izolacja dachu ]

Wał korbowy 22 jest osadzony na czterech łożyskach ślizgowych, przy czym drugie łożysko (od strony sprzęgła) jest dzielone. Podczas montażu korbowody 23 powinny być wyważane z dokładnością do 5 g, przy czym nie należy zwiększać masy lżejszego korbowodu, lecz zmniejszyć masę cięższego. Jedna głowica obejmuje dwa cylindry. W głowicę są wciśnięte prowadnice zaworów. Grzybki zaworów ssących mają większe Średnice niż grzybki zaworów wydechowych, lecz takie same kąty przylgni. Gniazda zaworów są wciśnięte w głowicę. Maksymalny kąt przylgni gniazda może wynosić 450. Koła zębate napędu rozrządu powinny podczas montażu na zimno mieć luz międzyzębny od O do 0,05 mm. Fazy rozrządu sprawdza się na zimnym silniku w poszczególnych cylindrach w kolejności 1—2—3—4, przy czym tłok powinien znajdować się w położeniu ZZ podczas suwu sprężania.  Koła zębate pompy oleju wytwarzają nominalne ciśnienie oleju 6 kG/cm2. Lampka kontrolna ciśnienia oleju zapala się, gdy ciśnienie obniża się do kG/cm2. Nadmierne ciśnienie oleju ogranicza zawór przelewowy. Długość sprężyny zaworu w stanie swobodnym powinna wynosić 62+64 mm, natomiast pod obciążeniem 7,75 kG— —23,6 mm. Do czyszczenia oleju służy filtr siatkowy.

Comments Off

« Previous Entries