Citroen – wynajem samochodów
Wynajem samochodów citroen i innych marek. Warszawa, kraków Poznań Gdańsk

Posts Tagged ‘akcesoria samochodowe’

Zanieczyszczona świeca

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Jeżeli świeca zanieczyszczona jest czarnym suchym osadem, wskazuje to na niezupełne spalanie cząsteczek paliwa. Przyczyny tego zjawiska mogą być następujące:

— zbyt niskie ciśnienie w cylindrze pod koniec suwu sprężania, nieszczelność zaworów lub nadmierny luz zaworu wydechowego,

— nadmierna przepustowość głównej dyszy paliwa, wysoki poziom paliwa w komorze pływakowej, niewłaściwa regulacja biegu jałowego lub niewyłączanie się urządzenia wzbogacającego,

— zbyt mały odstęp między elektrodami świecy zapłonowej, opóźniony zapłon, zbyt mała odległość między stykami przerywacza, nieprawidłowe działanie styku ruchomego, uszkodzenie kondensatora lub przewodu wysokiego napięcia,

— zanieczyszczenie filtru powietrza, wskutek czego utrudniony jest dopływ powietrza do gaźnika,

— wolna jazda i częste zatrzymywanie się, gwałtowne naciskanie i zwalnianie pedału przyspieszenia.

Jeżeli świeca zapłonowa pokryta jest czarnym tłustym osadem który jest wytwarzany przez częściowo przyczyny mogą być następujące:

— nadmierne zużycie gładzi cylindra, zużycie pierścieni tłokowych, zapieczenie pierścieni lub pęknięcie pierścienia zgarniającego, niewłaściwe ustawienie kątów otwarcia i zamknięcia zaworów ssących, opóźniony zapłon, [przypisy: maszyny pakujące, konstrukcje stalowe, akcesoria samochodowe ]

— zbyt mały odstęp między elektrodami świecy, zbyt gruba podkładka uszczelniająca,

— nieprawidłowe smarowanie, zbyt wysoki poziom oleju w misce olejowej,

— długotrwała praca silnika na biegu jałowym, zbyt częste zatrzymywanie się i ruszanie.

Jeżeli na izolatorze Świecy są ślady nadtopienia i perełki, a elektrody są wypalone, przyczyny mogą byc następujące:

— zbyt wysokie ciśnienie w cylindrze pod koniec suwu sprężania, zanieczyszczenie komory sprężania nagarem, uszkodzenie uszczelki podgłowicowej, niedostateczne chłodzenie, zanieczyszczenie tłumika wydechu, stosowanie paliwa o zbyt niskiej liczbie oktano,

— za mała przepustowość dyszy głównej paliwa, za duży wolny przelot gardzieli powietrza, niedostateczny dopływ paliwa, nieszczelność rury ssącej, brak wkładu w filtrze powietrza, zbyt niski poziom paliwa w komorze pływakowej gaźnika, niedomagania układu smarowania, zbyt niski poziom oleju w misce olejowej, rozcieńczenie oleju paliwem, niedostateczne własności smarne oleju,

— zbyt wczesny zapłon, nadpalone styki przerywacza, zbyt duży odstęp między elektrodami świecy, brak uszczelki świecy, nieszczelność lub uszkodzenie izolatora świecy,

— przeciążenie silnika, długotrwała jazda na niskich biegach z dużą prędkością obrotową, jazda w trudnych warunkach terenowych.

Comments Off

Posts Tagged ‘akcesoria samochodowe’

Zanieczyszczona świeca

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Do grudnia 1953 r. rozdzielacze zapłonu były wyposażone w odśrodkowe regulatory wyprzedzenia zapłonu. Od stycznia 1954 r. do lipca 1960 r. aparaty zapłonowe miały odśrodkowe i podciśnieniowe regulatory wyprzedzenia zapłonu. Od sierpnia 1960 r. aparaty zapło— nowe mają tylko regulatory podciśnieniowe. Od sierpnia 1967 r. zastosowano w samochodach VW Automatik regulatory odśrodkowe i podciśnieniowe, a do sierpnia 1970 r. we wszystkich samochodach VW podwójne regulatory podciśnieniowe. Aparat zapłonowy nie ma więc w większości samochodów odśrodkowego regulatora wyprzedzenia zaplonu, ma tylko podciśnieniowy regulator wyprzedzania zapłonu. Sposób sprawdzania ustawienia w momentu zapłonu próbnikiem z lampka niem kanału podciśnienia gaźniku, należy sprawdzić pracę silnika przy różnych prędkościach obrotowych, za pomocą zestawu diagnostycznego wyposażonego w lampę stroboskopową.

W celu prowizorycznego sprawdzenia regulatora podciśnieniowego należy zdjąć kopułkę i palec rozdzielacza, a następnie po odłączeniu przewodu regulatora od gaźnika zasysać ustami powietrze przez rurkę i obserwować, czy podstawa przerywacza zmienia swe położenie. Jeżeli podstawa przerywacza nie zmienia swego położenia, świadczy to o uszkodzeniu regulatora. Jeżeli świece zapłonowe pracują prawidłowo, wytwórnia zaleca ich wykręcenie, oczyszczenie i regulację odstępu między elektrodami po przebiegu 10 000 km. Po przebiegu 20 000 km zaleca się świece wymienić na nowe (generalne zalecenie Wytwórni VW od grudnia 1965 r.). [przypisy: maszyny pakujące, konstrukcje stalowe, akcesoria samochodowe ] Należy stosować świece BOSCH W 145 Tl lub BERU 145114. Odstęp między elektrodami świecy powinien wynosić mm. Dawniej zalecana była wartość’ cieplna 175 i zmniejszanie odległości między elektrodami do 0,5 mm w czasie mrozów. Odstęp między elektrodami należy sprawdzać szczelinomierzem drucikowym. Do czyszczenia świec używać drewienka i specjalnej drucianej szczotki. Piaskowanie świec nie jest zalecane ze względu na możliwość uszkodzenia porcelanki. W silnikach VW jest dość trudny dostęp do świec zapłonowych. Dlatego też w wyposażeniu każdego samochodu VW znajduje się specjalny klucz nasadowy do świec. Wewnątrz klucza zawulkanizowana jest stożkowa tulejka gumowa, która utrzymuje świecę za porcelankę. Na podstawie wyglądu świecy można wnioskować o prawidłowości pracy silnika i o prawidłowości doboru świecy, stosuje się bowiem niekiedy zmianę wartości cieplnej Świec (np. do długotrwałej jazdy rajdowej świece o wyższej wartości cieplnej, a w znacznie zużytym silniku przed naprawą główną świece o niższej płonowej wartości cieplnej).

 

Comments Off

« Previous Entries