Citroen – wynajem samochodów
Wynajem samochodów citroen i innych marek. Warszawa, kraków Poznań Gdańsk

Posts Tagged ‘granulaty tworzyw’

Opony

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

W celu wyważenia statycznego koła na obrzeżu jego obręczy umieszcza się odpowiedni ciężarek. Jeżeli do wyważenia koła potrzebny jest ciężarek o masie większej niż 100 g, to wówczas umieszcza się dwa mniejsze ciężarki (odpowiadające masie tego jednego) na zewnętrznym i wewnętrznym obrzeżu obręczy koła. Niewyważenie dynamiczne polega na tym, że ciężar koła jest nierównomiernie rozłożony po lewej i prawej jego stronie. Do wyważenia dynamicznego stosuje się takie same ciężarki, jak do wyważenia statycznego. Ciężarki te jednak zakłada się z obu stron obręczy, nie naprzeciw siebie, lecz po przekątnej. Ze względu na to, Że po dłuższym przebiegu w następstwie naturalnego ścierania się opony może nastąpić przemieszczenie niewyważenia, zaleca się wyważać koła co 10 000 km. Koła trzeba również wyważać wówczas, gdy w jednym z nich nastąpiła utrata powietrza podczas jazdy (np. wskutek uszkodzenia zaworu). Wytwórnia VW zaleca zakładanie, stosownie do warunków drogowych i klimatycznych, opon o różnej rzeźbie bieżnika. Opony promieniowe z bieżnikiem, jak na rysunku 2.70a, nadają się szczególnie do prędkiej jazdy po drogach o ulepszonej nawierzchni. Rzeźba bieżnika ma znaczną przewagę rowków podłużnych, dzięki czemu nawet bardzo szybkie toczenie się kół po twardej nawierzchni jest prawie bezgłośne. Elementy bieżnika odkształcają się bardzo nieznacznie i intensywność wydzielania się ciepła jest niewielka. Ogumienie nagrzewa się umiarkowanie i minimalnie zużywa się nawet podczas długotrwałej jazdy z dużą prędkością. Samochód zachowuje dobrą stateczność ruchu na prostej i na zakrętach, nie ma tendencji do zarzucania, a skręcanie kół kierowanych jest łatwe. [podobne: garaże blaszane, granulaty tworzyw, maszyny pakujące ]

Opony MICHELIN X mają bieżnik z przewagą licznych i dość długich rowków poprzecznych. Dlatego też tego typu opony lepiej nadają się do jazdy, gdy nawierzchnia drogi jest miękka (śnieg, piasek) lub śliska (mokra lub oblodzona). Bieżnik opony zapewnia dobrą przyczepność’ do miękkiej lub śliskiej nawierzchni. Elementy bieżnika znacznie odkształcają się. Podczas prędkiej jazdy opona taka jest jednak hałaśliwa, znacznie się nagrzewa i w związku z tym dość szybko się zużywa. warunkach zimowych szezególnie zalecane są opony terenowe typu M 4-S, których bieżnik zapewnia dobrą przyczepność do podłoża pokrytego śniegiem i lodem. Jeszcze lepsze pod tym względem są opony typu M -1: S z kolcami, które znacznie zwiekszają bezpieczeństwo jazdy po śniegu i lodzie. Ogumienie zimowe należy zawsze zakładać na wszystkie koła jezdne. Kupując zimowe opony należy zwracać uwagę na podaną na boku opony liczbę warstw tkaniny (liczba PR), aby nie była mniejsza niż 4. Specyficzne cechy opon zimowych poprawiają się, gdy zwiększy się w nich ciśnienie powietrza 0 0,2 kG/cm2 ponad obowiązującą norme. Dotyczy to także opon promieniowych. Ogumienie zimowe powinno być jednak używane tylko wówczas, gdy na drogach panują rzeczywiście warunki zimowe. Na suchej i’ twardej nawierzchni ogumienie tego typu zużywa się znacznie szybciej niż normalnie. Trzeba również pamiętać, że opony terenowe nie nadają się do szybkiej jazdy bez Względu na warunki drogowe. Szczególnie na oponach M -ł- S z kolcami należy początkowo jeździć powoli, aby metalowe kolce ułożyły się prawidłowo.

Comments Off

Posts Tagged ‘granulaty tworzyw’

Opony

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Samochody VW 1200 miały do 1952 r. ogumienie 5.00 — 16, które zostało zastąpione następnie ogumieniem 5.60 15. Od sierpnia 1956 r. na obręcze kół montowane są opony bezdętkowe. Ciężar kompletnego koła wynosi 13 kG. Od sierpnia 1965 r. zastosowano lżejsze tarcze kół z otworami. Od sierpnia 1966 r. wprowadzono do samochodów VW 1500 nowe tarcze kół, mocowane czterema śrubami M14 (poprzednio 5 śrub Ml 2). Od sierpnia 1967 r. te same tarcze zastosowano do samochodów VW 1200 i VW 1300. Promień statyczny opony wynosi 304 mm, a promień dynamiczny 307 mm przy prędkości 60 km/h. Prawidłowe ciśnienie powietrza w ogumieniu jest nieodzowne ze względu na bezpieczeństwo jazdy. Zarówno zbyt małe: jak i zbyt duże ciśnienie zwiększa zużycie opon, a oprócz tego wpływa ujemnie na ich przyczepność do jezdni. Wprawdzie ogumienie bezdętkowe stosowane w samochodach VW przez dłuższy czas utrzymuje niezmienne ciśnienie, niemniej jednak przed każdą dłuższą podróżą, a w każdym razie raz w tygodniu należy sprawdzić wysokość ciśnienia w oponach. Zalecane wartości ciśnienia w różnych warunkach podane są na tabliczce znajdującej się na wewnętrznej stronie drzwiczek schowka. Wartości te podane są dla ogumienia w temperaturze otoczenia nie nagrzanego jazdą. Gdy przewiduje się dłuższą jazdę autostradą z dużą prędkością, należy ciśnienie w oponach konwencjonalnych wszystkich kół zwiększyć 0 0,2 kG/cm2. [podobne: garaże blaszane, granulaty tworzyw, maszyny pakujące ]

Przed demontażem opon należy zaznaczyć ich położenie w stosunku do obręczy, gdyż w takim położeniu koło – zostało wyważone. Jeżeli opona była naprawiana, koło należy wyważyć statycznie i dynamicznie. Niewyważone koła (szczególnie przednie) utrudniają prowadzenie samochodu, a także są powodem przyspieszonego zużycia opon, elementów zawieszenia oraz układu kierowniczego.  Prawidłowe wyważenie kół we własnym zakresie bez użycia specjalnych przyrządów jest praktycznie niemożliwe. Czynność tę należy powierzyć autoryzowanej stacji obsługi. Natomiast samo stwierdzenie niewyważenia statycznego koła nie przedstawia większych trudności. W tym celu należy podnieść samochód, aby koło mogło się zupełnie swobodnie obracać. Następnie, obracając powoli sprawdzane koło należy stwierdzić, czy zatrzymuje się ono w różnych położeniach, czy też stale w tym samym położeniu. Jeżeli koło za każdym razem zatrzymuje się w tym samym położeniu, to jest ono niewyważone statycznie. Część koła ustawiająca się zawsze w najniższym położeniu jest najcięższa.

Comments Off

« Previous Entries