Citroen – wynajem samochodów
Wynajem samochodów citroen i innych marek. Warszawa, kraków Poznań Gdańsk

Posts Tagged ‘hydraulika przemysłowa’

Regulacja

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Po przebiegu każdych 10 000 km należy sprawdzić luz miedzy okładzinami ciernymi a bębnem hamulcowym i w razie potrzeby wyregulować go. O konieczności regulacji świadczy również zwiększony skok jałowy pedału hamulca (prawidłowy luz 25+35 mm). Regulację przeprowadza się przy każdym kole oddzielnie. Najwygodniej jest, gdy samochód znajduje się na podnośniku i wszystkie koła są odciążone. Do regulacji służą ząbkowane nakrętki, które można pokręcać przez okienka w bębnie hamulcowym. Każdą szczękę hamulcową zbliża się do bębna hamulcowego przez pokręcanie nakrętki wkrętakiem, w kierunku pokazanym strzałką na rys. 2.59. Podczas regulacji należy pokręcać kołem w celu sprawdzenia, czy okładzina nie ociera o bęben hamulcowy. Gdy obracane koło zatrzyma się, należy nakrętkę nieco zluzować.

Może się zdarzyć, że nakrętki regulacyjne obracają się bardzo opornie lub w ogóle nie dają się obrócić wkrętakiem. Nie należy wówczas uderzać we wkrętak młotkiem, gdyż można łatwo ściąć ząbki nakrętki lub skrzywić ją. Trzeba wówczas zdjąć koło i bęben hamulcowy, odpiąć sprężyny ściągające szczęki hamulcowe, zdjąć szczęki hamulcowe, po czym wyjąć nakrętki regulacyjne z tulei. Przyczyną utrudnionego się wilgoci i powstanie rdzy między kołnierzem nakrętki a tuleją. 4rdzewieć może również wkręt 15 nakrętki regulacyjnej. Tuleję, nakrętki regulacyjne oraz wkręty należy oczyścić, nasmarować nieco olejem i złożyć. Oleju trzeba użyć bardzo mało, aby nie Ściekał na szczęki lub bęben hamulcowy. Zamiast oleju można użyć grafitu. Po zakończeniu regulacji należy kilkakrotnie nacisnąć na pedał, aby szczeki ułożyły się współśrodkowo w stosunku do bębnów hamulcowych. Podczas jazdy próbnej sprawdza się skuteczność- i równomierność hamowania. [więcej w: hydraulika przemysłowa, bramy garażowe, hak holowniczy ] W miejscu o małym ruchu ulicznym rozpędzić samochód do prędkości ok. 40 km/h, po czym silnie nacisnąć na pedał hamulca. Jeżeli hamulce są wyregulowane prawidłowo, to Ślady hamowania wszystkich kół będą jednakowe. Jeżeli natomiast po naciśnięciu na pedał hamulca jedno z kół zostanie zablokowane wcześniej niż inne, należy w tym kole nieco oddalić szczęki hamulcowe od bębna. Nierównomierny docisk szczęk hamulcowych nie tylko zmniejsza efekt hamowania, ale powoduje niebezpieczeństwo zarzucenia samochodu, szczególnie na śliskiej nawierzchni. Dlatego też prawidłowa regulacja hamulców jest sprawą bardzo istotną. Mechaniczny hamulec pomocniczy działa na tylne koła. Po przebiegu pierwszych 1000 km, a następnie co 10 000 km przebiegu należy sprawdzać skuteczność działania tego hamulca oraz w modelach produkowanych do połowy 1961 r. (do nr podwozia 4 036 536) smarować smarem stałym STP jego cięgła. Przed regulacją hamulca pomocniczego należy odciążyć tylne -koła samochodu, aby mogły swobodnie się obracać. Po zsunięciu gumowej osłony dźwigni hamulca uzyskuje się dostęp do elementów regulacyjnych. Następnie należy zluzować kluczem płaskim 10 mm nakrętki zabezpieczające. Przytrzymując nakrętki i pokręcając wkretami regulacyjnymi trzeba sprawdzać, czy koła obracają się swobodme.

Comments Off

Posts Tagged ‘hydraulika przemysłowa’

Regulacja

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Po ustawieniu przednich kół do jazdy na wprost promienie na kole kierownicy powinny znajdować się w jednej płaszczyźnie poziomej. Inne ustawienie koła kierownicy świadczy o nieprawidłowym ustawieniu kół lub skrzywieniu drążka kierowniczego (np. wskutek uderzenia). Układ kierowniczy wyposażony jest w bezobsługowe przeguby kuliste. Sworznie kuliste obracają się w dwóch miseczkach z tworzyw sztucznych. Przeguby są od zewnątrz zakryte osłonami chroniącymi je przed zanieczyszczeniem. Podczas okresowej obsługi należy sprawdzać stan tych osłon. Wszystkie śruby i nakrętki M 14 drążków kierowniczych należy dokręcać momentem 4+5 kGm. Okresowo należy również sprawdzać stan amortyzatora układu kierowniczego. Jeżeli amortyzator nie tłumi drgań, które przenoszą się na koło kierownicy, należy go wymienić.

Samochody VW są wyposażone w główny (nożny) hamulec hydrauliczny, działający na wszystkie koła, oraz pomocniczy (ręczny) hamulec mechaniczny, działający tylko na tylne koła. Hamulec hydrauliczny jest uruchamiany pedałem nożnym, a mechaniczny dźwignią umieszczoną na podłodze między przednimi siedzeniami. Do sierpnia 1966 r. wszystkie modele były wyposażone w hamulce typu bębnowego. Od sierpnia 1966 r. model VW 1500 został seryjnie wyposażony w przednie hamulce ATE typu tarczowego. Od sierpnia 1968 r. hamulce tarczowe na życzenie klienta montowane są od modelu VW 1300. Od sierpnia 1967 r. w modelach VW 1300 i VW 1300 zastosowano dwuobwodowy układ hamulcowy. Po przebiegu pierwszych 1000 km, a następnie co 10 000 km należy sprawdzić i w razie potrzeby uzupełniać płyn hamulcowy w zbiorniku. Ponieważ zbiorniczek jest wykonany z przezroczystego tworzywa sztucznego, poziom płynu hamulcowego jest widoczny bez odkręcania pokrywy. Powinien on znajdować się 20 mm poniżej dolnej krawędzi gwintowanego wlewu (w samochodach z przednimi hamulcami tarczowymi nieco wyżej). Zbiorniczek płynu hamulcowego znajdował się do sierpnia 1967 r. za kołem zapasowym, obok zbiornika spryskiwacza przedniej szyby, a następnie został umieszczony w lewej bocznej wnęce bagażnika. [więcej w: hydraulika przemysłowa, bramy garażowe, hak holowniczy ]

W pokrywie zbiorniczka płynu hamulcowego jest mały otworek, łączący zbiorniczek z atmosferą. Okresowo należy sprawdzać, czy Otworek ten nie został zatkany lub zanieczyszczony. Jest to bardzo istotne ze względu na prawidłowy dopływ płynu hamulcowego do pompy hamulcowej. Wytwórnia zaleca stosowanie płynu hamulcowego Original-VW. Płyn znajdujący sie w zbiorniczku można uzupełniać tylko tym gatunkiem płynu hamulcowego. W razie braku tego płynu należy opróżnić układ hamulcowy, denaturowanym i napełnić pi lub krajowym DA-1.

Comments Off