Citroen – wynajem samochodów
Wynajem samochodów citroen i innych marek. Warszawa, kraków Poznań Gdańsk

Posts Tagged ‘Logistyka transportu’

Prądnica i regulator prądnicy

Posted in Uncategorized  by admin
August 17th, 2016

Samochody VW wyposażone są w prądnice prądu stałego o mocy 180 W z samoczynnymi regulatorami. Stosowane są prądnice BOSCH LI/REG 180/2500 FL lub VW 111 903 021 F oraz regulatory BOSCH RS/TAA 180/6/4 lub VW 113 903 801 C. Przełożenie między wałem korbowym a prądnicą wynosi 1 : 1,8. Do sierpnia 1966 r. regulator był umieszczony bezpośrednio na pradnicy. Włączenie regulatora następowało przy 1800+1850 obr/min prądnicy BOSCH lub przy 1600 obr/min prądnicy VW. Prądnica dostarczała 180 W przy 1500 obr/min wału korbowego, co odpowiadało jeździe na IV biegu z prędkością ok. 50 km/h. Od sierpnia 1_966 zastosowano nową prądnicę BOSCH 131 903 021 ze zwiększoną Średnicą z 90 do 105 mm. Regulator prądnicy umieszczono z lewej strony pod tylnym siedzeniem. Włączenie regulatora następuje przy 1000+1050 obr/min prądnicy. Umożliwia to lepsze ładowanie akumulatora, szczególnie podczas krótkich jazd z niewielką prędkością po mieście. Prądnica i regulator nie wymagają żadnej obsługi ze strony użytkownika. Należy jedynie dbać o to, aby pasek klinowy napędzający prądnicę był odpowiednio napięty. Sposób wymiany i napinania paska omówiono szczegółowo w rozdz_ 2.4. W obwód zacisków 15 i 61 regulatora włączona jest czerwona lampka kontrolna ładowania prądnicy. Podczas biegu jałowego silnika lampka świeci się. Po zwiększeniu prędkości obrotowej, a więc podczas jazdy, lampka powinna zgasnąć. Swiecenie się lampki podczas jazdy Świadczy o niedomaganiu prądnicy, regulatora lub o ślizganiu się paska klinowego. W razie uszkodzenia prądnicy lub regulatora należy zwrócić się do. specjalistycznego warsztatu elektrotechnicznego. Użytkownik powinien jedynie pamiętać, że szczotki w nowej prąd— nicy wystarczają na przebieg ok. 30 000 km. Natomiast szczotki dostarczane jako części zamienne Są bardziej miękkie i stan ich należy sprawdzić po .przebiegu 10 000 km od wymiany. W skład układu zapłonowego samochodów VW wchodzą: cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu z przerywaczem, regulatorem podciśnieniowym i kondensatorem, przewody wysokiego i niskiego napięcia, świece zapłonowe oraz źródło prądu (akumulator podczas rozruchu i prądnica podczas pracy silnika). Układ zapłonowy obejmuje dwa obwody: niskiego i wysokiego napięcia. W skład obwodu niskiego napięcia wchodzą: źródło prądu, wyłącznik zapłonu, przerywacz, kondensator oraz uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej. W skład obwodu wysokiego napięcia wchodzą: uzwojenie wtórne cewki zapłonowej, palec rozdzielacza, kopułka rozdzielacza z końcówkami, przewód centralny, przewody wysokiego napięcia z końcówkami oraz Świece zapłonowe. [podobne: nauka jazdy Lublin, Logistyka transportu, transport maszyn ]

W starych modelach VW 1200 Standard wyłączniki zapłonu były wbudowane w dolnej części tablicy rozdzielczej. Wszystkie nowe modele samochodów VW mają wyłączniki zapłonu zespolone z blokadą kierownicy i są wbudowane w jej kolumnę. Kluczyk w wyłączniku może znajdować się w czterech położeniach:

— położenie 1 — zapłon wyłączony, kierownica zablokowana po wyjęciu kluczyka;

— położenie 2 — zapłon wyłączony, kierownica otwarta;

— położenie 3 — zapłon włączony;

— położenie 4 — rozrusznik włączony.

 

Comments Off